RAIHANPAHIMI

publish your book for free?AFF=9142

Wednesday 30 March 2016

VOORDELEN VAN MERIT:


STORY Imam Ahmed en de beker
Eenmaal toen Imam Ahmad bin Hanbal ging op reis en toen de nacht kwam hij stopte bij een moskee in het dorp was ontspannen zijn lichaam.
Maar bewakers van de moskee niet herkende Imam Ahmad. De bewakers stond hem niet toe te rusten in de moskee zelfs meerdere aangevraagd en beroep door Imam Ahmad keer.
Imam Ahmad dan bewogen langs uit de moskee. Buiten een moskee Imam Ahmad in botsing kwam met een bakker die op weg naar huis was.
De verkoper van het brood bestrafte Imam Ahmad en ze praatten een tijdje. Na het kennen van de geschiedenis van Imam Ahmad was niet toegestaan ​​om te rusten in de moskee, de bakker uitgenodigd Imam Ahmad  om te verblijven voor   de nacht op zijn Hous.
Dde bakker behandelt Imam Ahmad rechtvaardig als gast. Hij diende eten en drinken en een praatje voor een moment zonder hem te weten dat zijn gast was een grote imam, Imam Ahmad bin Hanbal. Terwijl  Imam Ahmad  rust, de bakker   gebakken zijn   brood voor hem te verkopen voor  de volgende dag.
Imam Ahmad observeren alleen de bakker die optrad nobele werk van het begin tot hij klaar is om het brood te bakken. Het is interessant om op te merken Imam Ahmad, het werk maakt het brood bakker spreekt nooit vergeving op zijn lippen. Terwijl de hand van de bakker snel te creëren werkgelegenheid, noch bevochtigde haar lippen met vergeving eindeloos en onvermoeibaar.
Dus Imam Ahmad vroeg de bakker:
'Ik zag je je taak uit te voeren, terwijl het reciteren van eindeloze vergevingsgezindheid. Wat is er zo lang heb je dat de praktijk? Wat is het resultaat dat u kunt?'
Antwoordde de bakker:
"Dat is daden (MERIT) was zo lang ik doe eindeloos en onvermoeibaar."
"En ik vond dat de voordelen van een dergelijke daden, geen van mijn verlangen waarvan ik bid tot God, Hij   zal zijn aangenaam te zetten en ik ben altijd zal vermaken door Allah.
"Is uw wens geweest   vervullen door God? ' Imam Ahmad vroeg opnieuw.
Antwoordde de bakker:
"Ik ben van plan om te voldoen aan de  grote geleerde  in dit tijdperk van Imam Ahmad bin Hanbal."
Imam Ahmad was geschokt en verbijsterd naar het antwoord van de bakker horen. Toen zei hij:
"Blijkbaar was al Gods plan van een zeer groot. Ik was niet toegestaan ​​om te rusten in de moskee, omdat hier te komen om de gebeden te vervullen."
'Wat bedoel je met die lieve vereerd guestr?' vroeg de bakker met verbazing.
"Ik ben de Imam Ahmad bin Hanbal  dat je bidt tot God te ontmoeten." Imam Ahmad zei met tranen in zijn ogen.
Subhanallah ...
Hij zei dat betekent:
"Wie reproduceren op zoek naar vergeving (vraag vergiffenis van Allah), Allah zal hem elke verdriet de weg naar buiten en op elke ontbering is er gemak en God zal zorgen voor hem (vlees) vanuit de richting die niet onverwacht."   (HR. Ahmad Abu Dawud en Ibn Majah)
Wallahu'alam



Belanda

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments, I will reply soon.