RAIHANPAHIMI

publish your book for free?AFF=9142

Sunday 28 February 2016

Fördelar med läsning Al-Quran för hälsa


Fördelar med läsning Al-Quran för andlig och fysisk hälsa 
"Den bästa av er är de som lär sig Koranen och lär." (Berättad av Bukhari)
"Det är ett folk samlades i ett hus (moské) Allah, läsa de Koranen och studera, men föll till sin fred, omfattas de av nåd, ängel överskuggade dem, och Allah nämner dem till dem som är i honom. "
(Berättad av muslim).
Shaikh Ibrahim bin Ismail, i sin bok al Muta'alim Ta'lim 41 sidor, en bok som utforskar sätt söker kunskap säger, "Det finns vissa saker som kan orsaka en stark minne Bland dem. 1. Reduse kost, 2. utför alltid  mitten av natten böner,. 3. Recitera Koranen genom att titta på Mushaf "Då sade han," Ingen annan läsning  av boken att utöka minnet och ger fred till en person förutom att läsa Koranen ". Dr. Al Qadhi, genom en lång och seriös forskning på Stora Clinic Florida USA, lyckats bevisa bara genom att lyssna på läsning passager från Koranen, en muslim, både de som talar arabiska eller inte kan känna en enorm fysiologiska förändringar . Minskningen depression, sorg, få sinnesfrid, avvärja olika sjukdomar är vanliga biverkningar kände av dem som blir


Resultaten av läkaren av själen som en överraskning. Studierna stöds med hjälp av den senaste elektroniska utrustningen för att mäta  blodtryck, hjärtslag, muskel uthållighet, och hudresistans till elektrisk strömflöde. Resultaten av dessa experiment, avslutade han, läsa Koranen  har en stor inverkan på upp till 97% på att producera inre frid och helande.

Forskning Dr. Al-Qadi stärks också av en annan studie utförd av forskar belainan.
I en studie rapport som lämnas in rättegången mot islamisk medicin Nordamerika 1984, nämndes det visade sig Koranen kunna ta lugn till 97% för de män lyssnade till den. Slutsatser Resultaten ujikaji förstärks av Muhammad Salim forskning som publicerades vid Boston University.
Provet studie av fem försökspersoner som består av 3 män och 2 kvinnor. De fem frivilliga helt förstår inte arabiska, och de får inte veta att det kommer att yttra Koranen.

Forskning som bedrivs totalt 210 gånger är uppdelad i två sessioner, såsom läsa och recitera Koranen med arabiska tartil inte från Koranen. Sammanfattningsvis, svarande få frid i upp till 65% när du lyssnar på att läsa Koranen och få fred endast 35% när du lyssnar på det arabiska språket som inte är från Koranen.

Al Koranen ger stort inflytande om det spelas till barnet. Detta konstaterades av Dr Nurhayati Malaysia i   rådgivning och psykoterapi seminarium i Islam i Malaysia 1997. Enligt hans forskning, 48-timmars-gammalt spädbarn som presenteras för honom verser i Koranen från en bandspelare svarade leende och bli lugnare.
Vilken glädje och en stor glädje, har vi Koranen. Förutom att vara dyrkan i läsning, läsa en stor inverkan på vår fysiska och andliga liv. Om du lyssnar på klassisk musik kan påverka intelligenskvot (IQ) och känslomässiga kvoten (EQ) en person, mer än recitation av Koranen. Förutom att påverka IQ och EQ, recitation av Koranen påverka andlig intelligens (SQ).
Islamic News: Resultat från studier på Al Azhar universitetet som läser Koranen kan förbättra hjärnans prestationsförmåga och öka minnet upp till 80% eftersom det finns tre bra för hjärnaktivitet som ses, höra och läsa. en bra tid att läsa Koranen är efter böner, särskilt Fajr och Maghrib. andra gången, är hjärnan i ett tillstånd refresh eftersom tiden förändras från ljust till mörkt och från mörker till ljus.

 
I själva verket  Gud som sade: " Och när Koranen reciteras, se bra och vara tyst att du kan få nåd" (QSAl 'Araf / 7: 204).
Eller också: " Och Vi har sänt ner av koranen, aa budgivare (ett läkemedel) och en nåd för de som tror och Koranen ökade inte de orättfärdiga utom i förlust " (QS17: 82).
Eller, " Kom ihåg, bara dhikr av Allah göra hjärtan finna ro "

(QS Ar-Ra'd / 13. 28) Självfallet är Islam en av de underverk i form av läran, tillbedjan, förbud, kommando, scripture Koranen och andra som denna vetenskapligt faktum, den ny- nyligen upptäcktes av forskare, har i Koranen. " ? Har de inte att Koranen hade Koranen var inte från Allah, skulle de ha funnit många motsägelser i den ." (QS fyra An-Nisaa '. 82) "Och den som söker en annan religion än islam, aldrig kommer det att accepteras av honom, och han hädanefter dem som förgås " (Qs.3 Ali Imran: 85.) är vi fortfarande lata att läsa Koranen efter att vi vet fördelarna att vara få i världen och kommer också att belöna ovärderlig den nedan? personlig erfarenhet av författaren, 1989, attackerades av sjukdomen "panikångest". Orsakar rädsla och tror inte för en levande (fruktan för döden) kom till en plötslig. Läkaren har gett lugnande Zanex (alprazolam) Jag var tvungen att ta medicin så snart attack med " panikångest" situation uppstår mer än 20 år.

 
 
Med tillstånd av Allah, en dag jag blev kontaktad av en  Ustaz vänner. När jag berättar om de problem som han rådde mig att öva följande:
1) Håll ett minne av 10.000 gånger (Laillahaillah).
2) Läs alltid Koranen i varje dag (läs med tartil och att förstå och uppskatta betyder i praktiken i vardagen)
Tack och lov Jag tar denna fråga efter panikattack rättsliga instrument har minskat långsamt. Efter nästan 10 år och till denna dag, jag inte längre ta medicin för att frigöra stress -  zannex. Detta bevisar att bruket att recitera Koranen kan ge sinnesfrid och depressiv sjukdom (depression) kan vara läka och bota.
Wallahu'alam.
 
 
 
Sweden

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments, I will reply soon.