RAIHANPAHIMI

publish your book for free?AFF=9142

Wednesday 27 July 2016

Tips: Om patiënt met bui echtgenoot



Tips: Om patiënt met bui echtgenoot
Het doel van het huwelijk is samen als levendig tot dood op te nemen met onze partner. Echter, niet alle paren dit doel te bereiken. Soms misverstanden ontstaan ​​tussen een man en vrouw tijdens hun getrouwde leven. "Terwijl ze gebeten tong, veel minder getrouwd" het is gebeurt in de werkelijkheid van het huwelijksleven.
In dit huishouden gevechten, vaak de vrouw, die een magneet voor de heetgebakerde man geworden. Soms mannen misbruik maken van echtgenotes niet overeenkomen met de fouten begaan, bovendien onbedoeld. Voor de vrouw om geduldig te zijn, totdat  bui   man  was   weer normaal en meestal zou hij het ​​harde optreden tegen zijn vrouw spijt van.
Voor de vrouw van de patiënt bij het omgaan met een dergelijke situatie zijn. Er zijn verschillende factoren die kunnen helpen een dienaar aan het geduld van de tweede soort uit te voeren (geduldig als gekwetst door anderen). Onder hen zijn de volgende: 
                                                                                                            
Ten eerste moeten we erkennen dat Allah de Verhevene is Substance slaaf die de werken gemaakt, of het nu een beweging, stil en opzet. Dus alles wat God wil gebeuren, zal gebeuren. En alles wat God wil niet te gebeuren, het zou niet zijn gebeurd. Dus geen van de voorwerpen ondanks wegen kleine mier (kleine mieren,) die bewegen in de natuur, maar met toestemming en wil van God. Dus daarom ben ik de ' gereedschappen '. Kijk naar de stof die de man maakt   onrechtvaardig is voor u, en zie je zijn acties tegen je. (Als je dat te doen), dan zul je vrij zijn van alle verdriet en angst.
Ten tweede , moet een persoon de zonden die hij heeft begaan en erkend dat toen God de man maakte erkennen   onrecht aangedaan (zelf), dan is het allemaal als gevolg van zonden die zij had begaan   voordat dit als het woord van Allah Ta'ala ,
En ook van ongeluk denken aan de dingen die je handen hebben verdiend, en vergeeft vele
"En ook van ongeluk je overkomt, is het gevolg van wat uw eigen handen, en God vergeeft de meeste (van uw zonden)." (QS Ash-Shura:. 30).
Wanneer een slaaf erkent dat de rampen die hem overkomen als gevolg van de zonden uit het verleden, dan zou hij druk voor berouw en op zoek naar vergeving van God voor hun zonden is gebleken dat de oorzaak van de ramp. Hij was druk bezig om dat te doen en hebben geen betrekking op zichzelf te bekritiseren en maak plezier van degenen die mishandelen hem.
(Daarom), als je een man die beledigingen die hem pijn hebben gedaan en het hoeft niet opnieuw te corrigeren zichzelf door zichzelf verwonden en bid tot God te zien, laat het bekend worden (in dit geval) is een natuurramp, dat hij een echte ramp. (Contrast), toen hij berouw, bidden en zeggen: 'ramp is omdat mijn zonden, die hij deed voor. " Toen (in dergelijke gevallen, het slachtoffer voelde) verandert het in plezier en zelfrealisatie.
Ali bin Abi Talib radliallahu 'anhu zei ooit een bea utiful zin,
"Men moet alleen een dienaar verwacht te zijn Heer en laat hem bang voor de gevolgen die zal worden ontvangen van de zonden die hij heeft begaan te zijn ." [1]
En er is een uitdrukking die wordt overgeleverd van Ali ibn Abi Talib en anderszins, zei hij,
Ma riep Nazal bznb Villa verwijdering apparaat apparaat btvbh
"Ramp naar beneden vanwege de zonde en berouw, verkozen door de rede."
Ten derde , moet een vrouw van de beloning die door Allah weet Ta'ala voor degenen die vergeven en wees geduldig (tegen pijn man). Dit staat in Zijn Woord,
"De vergelding van het kwade is een kwaad als daarvan, maar wie vergeeft en wijzigt, zijn beloning is te wijten (passiva) Allah Zeker Hij houdt niet van de onrechtvaardigen.." (QS Ash-Shura:. 40).
In termen van de afvoer van de terugkeer, waren de mensen verdeeld in drie groepen, te weten [1] de onrechtvaardigen als vergelding overtreders, [2] de gematigde die reageert alleen op basis van hun rechten en [3] van de rechtvaardigen (goed), omdat vergeven degenen die onderdrukken en dus het verlaten van zijn recht om te antwoorden. Allah de Verhevene zegt in de derde paragraaf hierboven, het eerste deel van hun matige, het tweede deel is voor degenen die goed doen en het einde is voor degenen die onrecht hebben aangedaan als vergelding (overtreders).
(Zal hij ook) weet dat de engelen een beroep op de Dag des Oordeels zullen zeggen,
"Kijk, laat staan ​​degenen die het antwoord dat moet worden voldaan door God gekregen! ' [2]
(Wanneer een oproep herhaald), is er geen een staande, maar ze zijn (zoals in de wereld, waaronder class) (altijd) zijn vergevingsgezind en geduldig (tegen inmenging van anderen om zichzelf).
Wanneer dit wordt gecombineerd met de wetenschap dat de beloning zal worden verloren als zijn eisen en wraak, zou het gemakkelijker zijn voor de vrouw om geduldig te zijn en te vergeven.
.
Ten vierde , laat zijn vrouw weten dat wanneer ze vergeven en doet goed, dan zal het haar leiden veilig (de boosheid en haat aan haar man) en haar hart zal vrij zijn van het verlangen naar wraak en kwaad (de man die zijn fout deed zijn ). (So) hij een genot verkregen om te vergeven dat het zal toevoegen aan de geneugten en de voordelen vermenigvuldigen, het voelde goed voordelen nu of later later,
De bovengenoemde voordelen zijn zeker niet te vergelijken met de "plezier en voordelen" hij voelde toen wraak. Door dit te doen (met daden boven), (kunnen) dat hij is opgenomen in het woord van Allah Ta'ala ,
En Allah houdt van de weldoeners
"Allah houdt van degenen die goed doen." (QS Ali Imran:. 134).
(Door de implementatie van de bovengenoemde handelingen), raakte hij persoonlijk door God bemind. Ze ervaren een situatie als de diefstal van de dinar, maar in plaats daarvan hij een vergoeding gekregen van tienduizenden dinars . (Dus), dan zal hij voel me erg blij voor de genade van God gegeven om hem meer dan de vreugde die werd gevoeld.
Ten vijfde , moet ze weten dat een wraak louter omwille van hun eigen, dan zal het alleen jammer dat nalaten in hem. Toen hij vergeeft, zou Hij geeft Hem eer . Deze prioriteit werd gepredikt door de Profeet 'alayhi wa salaam in zijn woord,
"Ere zij God toegevoegd aan zijn vergeven een dienaar ." [3]
(Op basis van bovenstaande Hadith) verkregen glorie van vergeving (natuurlijk) de voorkeur en meer voordelig is voor hem dan de heerlijkheid die wordt verkregen uit de actie wraak. Verdiensten verkregen uit wraak is slechts de uiterlijke glorie, maar pas op de innerlijke vernedering. (Wat betreft) vergeving (soms) een innerlijke vernedering, maar erven glorie en ongezien.
Zesde , -en dit is een van de factoren die meest gunstige -, dat zij zou moeten weten dat de eventuele antwoorden dat volgens de daden. (Ze moeten zich ervan bewust) dat ze een zondaar die verkeerd opnieuw doen. Evenmin zou zij weten dat iedereen die een menselijke fout vergeven opnieuw haar, dan zal God haar zonden vergeven. En degenen die vergiffenis te vragen elke man die haar onrecht aangedaan, dan zal God haar vergeven. Toen ze hoorde van vergeving en goede daden gedaan om verschillende partijen die de oorzaak onderdrukken dat beloningen zeker zal brengen voor haar, dan is (zal ze gemakkelijk) vergeven en doen goed in orde (boeten) voor haar zonden. Dit voordeel is zeker zeer ontoereikend een redelijk persoon (zodat er geen wraak aanrichten).
Zevende , moeten ze weten dat wanneer ze bezig was met de wraak, dan is de tijd zal worden verspild en zal haar hart te splitsen (niet te concentreren op andere zaken). Verschillende voordelen alleen te ontsnappen aan haar greep. En de kans dat dit is gevaarlijker dan de ramp veroorzaakt door de verschillende partijen aan haar. Toen zij hen vergeven, zal het hart en het lichaam te voelen "vers" aan de verschillende voordelen die zeker zijn belangrijker voor haar dan alleen het verzorgen van zaken wraak te bereiken.
Achtste , wordt de echte wraak te doen is een vorm van zelfverdediging die is gebaseerd op de wens losbandigheid.
De Profeet 'alayhi wa salaam nooit wraak te nemen op basis van persoonlijke voorkeur, maar hij pijn met inbegrip van acties kwetsen Allah de Verhevene en hem pijn onder de dingen in het, laten vergoeden.
Zijn ziel is de ziel van de edelste, zuiverste en het beste. De ziel van de meest afgelegen van de verschillende morele schande en meest verdienstelijke van de nobele karakter. Toch heeft hij nooit wraak op basis van persoonlijke verlangens (zijn ziel) (de man die was gekwetst).
Dus hoe kan iemand van ons het nemen van wraak en verdediging voor zichzelf, hoewel hij weet dat zijn eigen leven situatie en ondeugden en schande daarin? In feite is een verstandige koers (beseffen dat) ziel is niet ongepast om wraak te nemen (omdat het een schande en schande) en (hij weet ook dat zijn ziel) geen significante niveaus van positie heeft daarom verdient te worden verdedigd.
Negende , toen zijn vrouw mishandeld door haar man voor de handelingen die hij toe te wijzen aan God (aanbidding-pent), of hij is gemaakt om te lijden voor het doen van gehoorzaamheid besteld of toen hij vertrok de ongehoorzaamheid van de verboden, dan (in die situatie ), moet hij geduldig zijn en kunnen vergelding niet. Dit is omdat ze zijn gekwetst (bij het ​​doen van gehoorzaamheid) in de zaak van Allah, dus Allah beloning ten laste.
Dus daarom, als de moedjahedien, die in Gods zaak verlies van mensenlevens en eigendommen gestreden, ze geen schadevergoeding te krijgen omdat Allah hun levens en eigendommen heeft gekocht.
Zo schade voor rekening van God, niet in de handen van het schepsel. Wie eist compensatie aan het schepsel (die was gekwetst), maar hij schadevergoeding niet meer te verkrijgen van God. Inderdaad, een verlies (als gevolg van wordt gekwetst), wanneer de eredienst in de weg van Allah, dan Allah zal plaats bieden.
Toen hij werd gewond als gevolg van de ramp die er met hem gebeurd, dan moet hij zich bezighouden met zelfspot. Als zodanig is hij bezig (om zichzelf en beter dan verbeteren) dat hij de man die hem had pijn aan de kaak gesteld.
Toen hij gewond was, omdat het pand, dan moet hij proberen om zijn ziel te kalmeren, omdat een woning zonder het geduld is iets bitterder dan geduld zelf.
Elke persoon die niet in staat is om de hitte te weerstaan ​​tijdens de dag, de regen en sneeuw, evenals reizen en interferentie weerstand raiders, dan natuurlijk dat hij niet hoeft te handelen.
De werkelijkheid bekend bij de mens, dat iedereen die eerlijk (en hard) om iets te vinden, dan zal hij worden beloond geduld in op zoek naar iets dat verder gaat dan eerlijkheid (en ernst) heeft.
Tiende , zou hij de saamhorigheid, de liefde van Allah en Zijn welbehagen zichzelf kennen als hij de patiënt. Toen God membersamai persoon, dan zijn alle vormen van intimidatie en gevaar dat geen van hen waren in staat menolaknya- zal van hem worden geduwd. Allah de Verhevene zegt:
En Allah houdt van de standvastige
"Allah houdt van degenen die geduldig zijn." (QS Ali 'Imran:. 146).
Elfde , moet hij weten dat geduld is een onderdeel van het geloof. Daarom moet hij het ​​niet vervangen door een geloof van een aantal wraak. Toen hij patiënt was, dan moet hij het ​​geloof van schande behouden (gebrek aan). En Allah verdedigt de gelovigen.
Twaalfde , hij zou moeten weten dat het geduld dat hij droeg een straf en repressie tegen hun eigen verlangens. Daarna de begeerlijkheid onverslaanbaar, zeker niet in staat zijn tot slaaf passies en namen hem gevangen, en stortte zich in ruïne.
Toen hij bukte en te luisteren naar de wensen en verslagen door hem, zullen de hartstochten altijd vergezellen hem om hem te vernietigen, tenzij hij de barmhartigheid van zijn Heer verlangt.
Geduld bevatten hoofdsteunen op de grillen van deze demonen (infiltreren binnen). Dus daarom, (wanneer het geduld wordt uitgevoerd), dan zal de overheid de harten te winnen en het leger zullen sterk en versterkt, zodat alle vijanden zullen worden uitgezet zijn.
Dertiende , hem laten weten dat als hij is geduldig, dan is het zeker Allah voor een voogd. Dus God is de helper van eenieder om geduldig te zijn en geven ieder die mishandelen hem aan God.
Zij die hun eigen verlangens te verdedigen (om wraak te nemen), zal hij zich aan zijn eigen lust, dus ze werd zijn assistent.
Zo ja, wat zal de situatie van een man die Allah geholpen worden, is de beste helper met geholpen door een assistent die de meest kwetsbare verlangens?
Veertiende , zal geduld worden uitgevoerd door een beëindiging van het geweld en betreurde op de vijand en zal leiden tot hen die de mensheid onderdrukken afkeuring. Zo, na zichzelf kwetsen, de onrechtvaardigen weer terug in een staat van schaamte voor degenen die het slachtoffer te hebben. Ook zal hij zijn daden spijt van, ook al is de onrechtvaardigen zal worden omgezet in een goede vriend van de onderdrukten. Dit is de betekenis van het woord van Allah Ta'ala ,
in Af te weren kwaad is beter als de vijandschap tussen u en hem als een voogd intieme (34) en uitgedeeld alleen degenen die geduldig zijn en uitgedeeld slechts met veel geluk (35)
"Repel (kwade) met wat beter is, dan plotseling mensen tussen jou en hem is vijandschap lijkt te zijn uitgegroeid tot een zeer trouwe vriend. De woningen zijn ofwel niet ingewilligd, behalve degenen die geduldig, en niemand wordt ingewilligd, behalve degenen die hebben een enorm voordeel. " (QS Fushshilaat:. 34-35).
Vijftiende , soms wraak zelfs een reden dat misdaden van de vijand tegen hem zou kunnen toevoegen. Het zou ook impuls verlangens en drukke geest versterken om te denken van de verschillende vormen van vergelding, die zal worden gelanceerd als dit vaak gebeurt.
Toen haar geduld en vergeven die mishandelen hem, dan zal hij worden beschermd tegen diverse vormen van lelijkheid boven. Iemand die begrijpt, zou zeker niet hebben gekozen voor een meer gevaarlijk ding.
Hoeveel van wraak die een verscheidenheid aan kwalen die moeilijk te worden geblokkeerd door de dader zijn verhoogt. En hoeveel zielen, rijkdom en glorie aan degenen die onrecht is aangedaan diselamatkn als het pad van vergeving.
Zestiende , inderdaad een bekende wraak moeten geduldig zijn en niet te vervallen in tirannie. Omdat verlangens niet in staat zal zijn om wraak en gerechtigheid te nemen, zowel in termen van kennis (die lust geen parameters die moeten worden aangetoond dat hem dat wraak deed in overeenstemming was met het onrecht dat er met hem gebeurd.) En eisen (dwz in termen van in termen van de wil, verlangens van de wraak is in de meeste gevallen).
Soms verlangens niet kunnen zich beperken wraak volgens de toelaatbare niveaus woede (als wraak) loopt met zijn eigenaar voorzover niet kan worden vastgesteld (aanvallers). Zo, opnieuw positioneren als een partij van de onderdrukte, die wachten op hulp, en de heerlijkheid, het veranderd in de tiran, die de verwoesting en straf zullen ontvangen.
Zeventiende , onrecht leed zullen een verscheidenheid van redenen die zonde zal elimineren of aanduidingen in rang zijn. Daarom, wanneer hij wraak en niet geduldig was, toen deze plaag zal niet de zonde te elimineren en tidakpula getogen in rang.
Achttiende , geduld en vergeving doet een sterk team dat hem zal helpen in het gezicht van de vijand.
Zeker iedereen is geduldig en vergevingsgezind degenen die mishandelen hem, dan zijn houding zal een schande om jezelf te produceren en te vrezen dat de vijand tegen zichzelf en zijn mannen. Dit komt omdat mensen niet stil tegen onrecht dat gebeurd is zal blijven, ook al is de onderdrukte stilte. Wanneer de onderdrukten wraak, zal de prioriteit zijn om te ontsnappen aan hem.
Daarom kunt u vinden sommige mensen, toen hij beledigd of gekwetst anderen, zal hij eisen dat de aanvaarding als de slachtoffers heeft. Wanneer de onderdrukten te verlenen, dan zal hij opgelucht en voelde de last van het verleden verloren.
Negentiende , toen de partij onrecht aangedaan om de vijand te vergeven, dan is het hart van de vijand zal zich realiseren dat de positie van de onderdrukte zijn erin en hij heeft de voordelen van het onrecht dat is gedaan geoogst. Zo zal de vijand steeds zien dat zijn eigen positie was onder de positie die slachtoffers. En natuurlijk is dit een prioriteit, en de glorie van vergeving.
Twintigste , wanneer gratie, dan is dit een goede houding die een groot aantal andere voordelen oplevert, zodat de voordelen zal blijven groeien.
Sterker nog, de beloning van elke goede daad is continuïteit goedheid (goedheid die blijft), als beloning voor alle kwaad is continuïteit cons (cons voortgezet). En soms is dit de oorzaak van de veiligheid en blijvend succes. Toen haar wraak, al zal het alleen ontsnappen.
Geprezen zij God dat Zijn genade rechtvaardig is [4]
Bron:
Vertaald uit de notulen van Ahmad bin Abdul Halim Al Haroni Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah, moge Allah genade met hem-
Vertalers: Mohammed Nur Ichwan Muslim

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments, I will reply soon.