Przez ostatnie dziesięć dni ramadanu
Przez ostatnie dziesięć dni ramadanu
Jak w pełni wykorzystać możliwości i korzyści z ostatniej części Ramadanu?
Choć wszystkie części Ramadanu są pełne błogosławieństwa i korzyści,
jego ostatnie dziesięć dni posiadać specjalny status odzwierciedlenie w
zaleceniach i praktykach Wysłannika Allaha, Salla Allahu alejhi ła
sallam i jego towarzyszy. Skupię się tu na trzech głównych praktyk Proroka, Salla Allahu alejhi ła sallam i jego towarzyszy w tych dniach.
Al-Bukhari i Muslim rekord z "Aisza, że w ciągu ostatnich dziesięciu
dni Ramadan, Wysłannik Allaha budził jego żony się w nocy, a potem
pozostać poza nimi (to znaczy, że jest bardzo zajęty w aktach kultu). Narrację
w muzułmanina stwierdza: "On dążyć [robić akty kultu] w ciągu ostatnich
dziesięciu dni Ramadanu więcej niż on by w jakimkolwiek innym
momencie."
Aisha poinformował, że wraz z rozpoczęciem przez ostatnie dziesięć dni
ramadanu, Prorok wykorzystywane zacisnąć pas biodrowy (tj ciężko
pracować) i wykorzystywane do modlitwy całą noc, i używane do utrzymania
jego rodziny zasnąć za modlitwy. [Bukhari]
Przed udaniem się do zasadniczych tej ostatniej sekcji, przestańmy przez
jednego wielkiego Imam ahl Assunnah wal jama`ah, jeden z największych
revivers z Da`wah i metodologii Salaf, Shaikhul-Islam Ibn Qayyim
Shamsuddeen al-Jawziyyah którzy dadzą nam burza mózgów napomnienie.
Mówi (rahimahu Allah) w Zaad al Ma`aad fi hadyi khairi al `ibaab:
"Od prawości sercach" i jędrności po drodze do Boga Najwyższego,
spoczywa na skierowanie go wyłącznie na Allaha i powoduje go włączyć i
dać całą swoją uwagę na Allaha Najwyższego. Ponieważ choroba serca nie
mogą zostać usunięte z wyjątkiem zwracając się do Allaha Najwyższego i
jego zaburzenia zostanie zwiększona o jedzenia i picia zbyt wiele,
mieszanie z ludźmi zbyt mówiąc obficie i spanie zbyt dużo. to spowoduje
to wędrować do każdej dolinie, a odcięcie go od jego droga do Boga,
osłabiają go, odwrócić go i położyć kres tym.
Od Miłosierdzia Mighty i Litościwy jest to, że On przepisał im na czczo,
która odetnie ekscesy jedzenia i picia, a opróżnia słucha swoich
pragnień, które odwrócić go na swojej drodze do Boga Najwyższego. Przepisał
go w odpowiednim stopniu, w jakim będzie to właściwe i przyniesie
korzyści sługę, w odniesieniu do tego świata i ostateczne, a nie mu nie
zaszkodzi, ani nie uszkodzić, co jest korzystne dla niego.
On również przewidziane i`tikaf dla nich, przez które rozumie się, że
serce jest w pełni zajęty w Boga Najwyższego, skoncentrowanego na Niego
samego, a odcięte od troski o stworzeniu.
Raczej jest pochłonięty z Nim sam, Jedno wolne od wszelkich wad, tak że
pamiętanie Go, kochać Go i zwracają się do niego zajmuje miejsce
wszelkich niepokojów serca i jego sugestiami, tak że jest on w stanie
ich pokonać. W ten sposób wszystkie jego obawy są dla Niego. Jego myśli są pamięci o Nim, i myślenie o tym, jak osiągnąć jego przyjemności i co spowoduje bliskości z Nim. To
prowadzi go czuć zadowolony z Boga, a nie ludzi, tak że przygotowuje
się go za bycie w zgodzie z Nim sam na dzień samotności w grobie, gdy
nie ma nikogo, aby dać komfort, ani nikt udzielić pociechy oprócz Niego ,
Więc to jest większy cel I'tikaf "
Książka Zaad al Ma`aad jak również wszystkie inne książki Ibn al-Qayyim
są tylko peaces sztuki, które każdy muzułmanin powinien przeczytać. Al-hamdu
liLLAH jest wielki wysiłek wśród zwolenników i revivers metodologii
Salaf w tłumaczeniu tych książek na język angielski. Niektóre z nich lub ich części są już dostępne. Możesz
skontaktować się z księgarni al-Koran był-Sunna Society of North
America [USA] lub al-Hidaya Publishing w Wielkiej Brytanii.
I`tikaf jest odosobnienie i pobyt w meczecie z zamiarem coraz bliżej Boga. Była to praktyka Proroka, Salla Allahu alejhi sallaam, w ciągu ostatnich dziesięciu dni Ramadanu szczególnie. Mógł to zrobić w innych miesiącach, jak również.
"Aisha przekazał, że Wysłannik Allaha, Salla Allahu alejhi sallaam,
używane do wykonywania I`tikaf w ciągu ostatnich dziesięciu nocy
ramadanu i mawiał:" Spójrz na noc Qadr w ciągu ostatnich dziesięciu dni w
miesiącu Ramadan "[Bukhari]
Abu Hurairah, radiyallahu 'anhu powiedział: "Wysłannik Allaha, Salla
Allahu alejhi sallaam, wykorzystywane do wykonywania i`tikaf codziennie
przez dziesięć dni Ramadan, wtedy gdy był rokiem, w którym został wzięty
(zmarł), występował I`tikaf przez dwadzieścia dni. [Bukhari]
"Aisha poinformował, że Prorok, Salla Allahu alejhi sallaam, używane do
wykonywania I`tikaf w ciągu ostatnich dziesięciu dni ramadanu aż umarł, a
następnie jego żony wykorzystywanych do wykonywania I`tikaf po nim. [Bukhari]
`Aisza radhiya Allahu` anha również, że Prorok, Salla Allahu alejhi
sallaam "Służy do wykonywania i'tikaf w ciągu ostatnich dziesięciu dni
ramadanu aż Allaha Potężnego i Majestic, zabrał go. [Bukhari i Muslim]
Zapisy Al-Bukhari Abu powiedział, że Prorok (S) powiedział: "Kto czyni
I`tikaf ze mną jest, aby I'tikaf ciągu ostatnich dziesięciu [dni]."
Ten Sunna Proroka, Salla Allahu alejhi sallaam, został opuszczony przez wielu muzułmanów i warto ożywienia go w tej epoce.
Sayyid Sabiq mówi w Fiqhus-Sunna:
Sunna lub preferowane i`tikaf ma żadnego konkretnego terminu. Może być spełnione przez pobyt w meczecie z zamiarem dokonania i`tikaf na długi lub krótki czas. Nagrodą będzie według tego, jak długo jeden pozostaje w meczecie. Jeśli ktoś odchodzi na meczet, a następnie wraca, powinien przedłużyć swój zamiar przeprowadzenia itikaf.
Ya'la ibn Umayyah powiedział: "Ja się na odludziu, w meczecie na jakiś czas do I`tikaf". "Ata powiedział mu:" To jest I`tikaf, tak długo, jak odosobnione się tam. "
Osoba, która wykonuje Sunna (jak w ramadanie) i'tikaf (czyli nie jest
obowiązkowa, który jest wykonany po ślubowaniu) może zakończyć jego
i`tikaf w każdej chwili, nawet jeśli jest przed okresem zamierzał
zatrzymać.
"Aisza opowiadała, że gdy Prorok przeznaczone do itikaf, miałby odmawiać modlitwę poranną i zacząć go. Raz chciał dokonać i`tikaf ciągu ostatnich dziesięciu nocy ramadanu, a on zamówił swój namiot, który zostanie utworzony. Aisza
donosi: "Kiedy zobaczyłem, że kazałem mój namiot, który zostanie
utworzony, a niektóre z żon Proroka poszły Kiedy [Prorok] modlił się
modlitwą poranną, widział wszystkie namioty, i powiedział:". Co jest to
"oni powiedzieli:". Dążymy do posłuszeństwa [do Boga i Jego Posłańca] "
Potem nakazał jego namiot i tych z jego żon, które należy podjąć w dół, a
on zwlekał z i`tikaf do pierwszych dziesięciu dni od Shawwal [] ".
[Bukhari]
Fakt, że Wysłannik Allaha nakazał [jego i] być powalony jego żony
'namioty i [sam lewo] poprosił ich o opuszczenie i`tikaf po dokonaniu
zamiaru bo pokazuje, że odrzuca się one I` tikaf po tym zaczęła go.
Korzystne jest dla tego, kto czyni I`tikaf do wykonywania wielu
czynności nadobowiązkowe kultu i zajmować się modlitwą, recytuje Koran,
wielbiąc i wysławiając Boga, wychwalając Jego jedność i Jego wielkość,
prosząc Go o przebaczenie, wysyłanie pozdrowienia na proroka, na których
jest pokój i supplicating Boga - czyli wszystkie działania, które
przynoszą bliżej do Boga. Wśród tych działań jest
studiowanie i czytanie książek Tafsir i hadisów, książki o życiu
proroków, na których jest pokój, książki fiqh, i tak dalej. Korzystne jest również, aby założyć mały namiot na dziedzińcu meczetu podobnie jak prorok.
Dopuszczalne działa na rzecz Mu`takif (osoba wykonująca I`tikaf)
Następujące czyny są dopuszczalne dla tego, kto czyni I'tikaf
(1) Osoba może opuścić swoje miejsce I`tikaf pożegnać się z żoną, a kobieta może odwiedzić męża, który jest w I`tikaf}
Safiyyah, radhiya Allahu `anha powiedział: Prorok Salla Allahu alejhi
sallaam, robił i`tikaf [w ciągu ostatnich dziesięciu nocy ramadanu],
więc doszedłem do odwiedzenia go w nocy [i jego żony byli z nim, a potem
odszedł] , Rozmawiałem z nim przez chwilę, a potem wstał do wyjścia, [tak powiedział: "Nie spiesz się bo będzie wam towarzyszyć" ,. Stał
wraz ze mną do towarzyszenia mi -i jej mieszkanie było w domu Usaamah
Ibn Zayd [do momentu, gdy przyszedł do drzwi meczetu w pobliżu drzwi Umm
Salama] Dwaj mężczyźni z Ansaar mijały, gdy ujrzeli Proroka, Salla
allahu alejhi sallaam, że przyspieszona, więc Prorok, Salla allahu
alejhi ła sallam, powiedział: ". Bądź na swojej łatwości bo jest
Safiyyah bintu Huyayy" Więc powiedział: "SubhanAllah, O Wysłannik Allaha [nie mieliśmy żadnych wątpliwości o Tobie]!". On
powiedział: "Rzeczywiście Shaytan krąży w syna Adama podobnie jak krąży
we krwi, a obawiałem się, że będzie wstawić zła myśl" -lub powiedział:
"coś - w waszych sercach" [Bukhari i Muslim, w [] są dodatkowe narracje z
Abu Dawud]
(2) Czesanie i cięcia własnej włosów, strzyżenie swoich paznokci,
czyszczenie własnego ciała, ubrany w ładne ubrania lub noszenia perfum
są dopuszczalne. "Aisza donosi:" Prorok wykonywał itikaf a
on wychylił głowę przez otwór do mojego pokoju i chciałbym oczyścić [lub
grzebień w jednej narracji] włosy byłem w czasie menstruacji. ". [Al-Bukhari, Muslim i Abu Dawud].
(3) Osoba może wyjść na jakiegoś potrzebie które musi wykonać. "Aisza
donosi:" Kiedy Prorok Wykonywane I`tikaf, przyniósł głowę blisko mnie,
więc mogłem przeczesać włosy i nie chciał wejść do domu z wyjątkiem
zaspokajania potrzeb dana osoba. " [Al-Bukhari i Muslim].
Ibn al-Mundhir mówi: "Uczeni zgadzają się, że ten, kto wykonuje itikaf
może opuścić meczet, aby odpowiedzieć na wezwanie natury, bo to jest
coś, co osobiście musi wykonać, a on nie może tego zrobić w meczecie
również. jeśli on musi jeść ani pić i nie ma nikogo, kto by przynieść mu
jedzenie, może pozostawić je zdobyć. Jeśli trzeba wymiotować, może on
opuścić meczet, aby to zrobić. na wszystko, co musi zrobić, ale nie może
zrobić w meczet, może go opuścić, a działania takie nie powoduje utratę
jego itikaf, nawet jeśli są one trwać długo. Przykładem tego rodzaju
aktów obejmowałyby mycie samego siebie od skalania seksualnej i
czyszczenia jego ciała lub ubrania z zanieczyszczeń. "
(4) osoba może jeść, pić i spać w meczecie, a powinien również utrzymać go w czystości.
Działania, które unieważnić I`tikaf
Jeżeli dana osoba wykonuje jeden z następujących czynów, jego I`tikaf zostaną zniesione:
(1) celowo pozostawiając meczet bez konieczności to zrobić, nawet jeśli jest to tylko na krótki czas. W takim przypadku, nie będzie trwać meczetu, która jest jedną z zasad I`tikaf.
(2) Porzucenie wiary w islamie, gdyż byłoby to zniweczyć wszelkie akty kultu. Jeśli przypisujemy partnerem Boga, twoja praca nie powiedzie i będzie jednym z przegranych.
(3) utratą przyczyny z powodu niepoczytalności lub pijaństwa lub
wystąpienia miesiączki lub krwawienia po porodzie, z których wszystkie
dyskwalifikuje osobę za itikaf.
(4) Stosunek płciowy. Allah mówi [w rozumieniu]: "Ale nie
kojarzy się ze swoimi żonami, gdy jesteś w odosobnieniu (I`tikaf) w
meczetach Są Granice (ustawiane przez) Allah podejście nie przybliżył do
niej ten sposób Bóg jasno Swoje znaki... dla mężczyzn: że mogą one
nauczyć samokontrolą [al-Baqara; 2: 187].
I`tikaf nie jest ograniczony tylko do mężczyzn, kobiety również może to zrobić:
"Aisha (żona Proroka) poinformował, że Prorok, Salla Allahu alejhi
sallaam, używane do wykonywania I`tikaf w ciągu ostatnich dziesięciu dni
ramadanu aż umarł, a następnie jego żony wykorzystywanych do
wykonywania I`tikaf po nim. [ Bukhari]
Droga siostro! po przeczytaniu tego nie zapomni skromność i
hidżab żony Proroka (S), które należy przestrzegać, jeśli zamierzają
wykonywać I`tikaf.
To największa noc w roku, jak Dzień `Arafah to największy dzień w roku. To jest noc, o której Bóg rozkoszował pełną Sura, Suratul-Qadr [97: 1-5] i 3rd do 6 wersów Surat ad-duchan [44: 3-6]
To jest noc, kiedy Koran został rozkoszował.
To jest noc, kiedy wiadomość (końcowy i uszczelnienie wszystkich
wiadomości) wysłany do Mahometa, Salla Allahu alejhi sallaam rozpoczął
To jest noc, gdy światło, które zapala ludzkość do końca życia, zaczął
To jest noc, kiedy każda kwestia ordainment jest ogłoszone
Allah mówi, co można przetłumaczyć jako:
"Zaprawdę! Wysłaliśmy go (w tym Koranie) w nocy dekretu (Lailatul-Qadr).
I co sprawi, że będziesz wiedzieć, co Noc dekretu jest? The Night
dekretu jest lepsza niż tysiąc miesięcy. Na tym zejść aniołów i ROOH
(tj. Jibreel [Gabriel]) za pozwoleniem Allaha ze wszystkich dekretów,
Peace! momentu pojawienia świcie ". [97: 1-5]
aw Surat ad-duchan:
"Wysłaliśmy go (w tym Koranie) w dół na błogosławionej Nocy. Zaprawdę,
kiedykolwiek ostrzegawcze (ludzkość Matki Torment). Na niej (tej nocy)
zarządza się każdą sprawę ordainment. Amran (tj polecenie lub ten Qur '
... aan lub jego Dekret każdej sprawie) od nas Zaprawdę, kiedykolwiek
wysyłania (Posłaniec) (As) miłosierdzie od twego Pana Zaprawdę On jest
All-Slyszacy, All-wszechwiedzacy [44:!. 3- 6]
Osoba, która zdobywa Laylatul-Qadr jest naprawdę pozbawiony osobą!
Abu Hurairah poinformował, że Prorok, Salla Allahu alejhi ła sallam,
powiedział: "błogosławieni miesięcy doszła do ciebie. Bóg uczynił czczo
podczas niej obowiązkowo na was. W nim wrota do raju są otwarte a bramy
Hellfire są zablokowane, a diabły są przykuci. jest noc [podczas tego
miesiąca], która jest lepsza niż tysiąc miesięcy. Kto jest pozbawiony
jego dobro jest rzeczywiście pozbawiony [czegoś wielkiego]. [Ahmad,
an-Nisa'i i al-Bayhaqi]
Ktoś, kto nie zdobywa tej błogosławionej nocy tamtej pory brakowało
bardzo dobre dla nikogo nie zdobywa go poza jednym z których jest
wstrzymywane. Dlatego zaleca się, że muzułmanin, który
pragnie być posłusznym Allah powinien stać w modlitwie podczas tej nocy z
Eemaan w nadziei na wielką nagrodę, ponieważ jeśli robi to, Allah
wybaczy jego poprzednich grzechów (1).
Co dzieje się z osobą, która świadków Laylatul-Qadr? i co należy zrobić?
Abu Hurairah Radhiya Allahu `anhu przekazał, że Wysłannik Allaha, Salla
Allahu alejhi ła sallam, powiedział:" Kto stoi (w modlitwie) w
Lailatul-Qadr z Eemaan (wiary i szczerości) i poszukiwania nagrodę
następnie jego poprzednie grzechy są odpuszczone " , [Bukhari]
Zaleca się, aby błagać dużo tej nocy, mówi się od matki "Aisza radhiya
Allahu` anha, która powiedziała: "O Wysłannik Allaha A gdybym wiedział,
które noc Lailatul-Qadr było, to co mam powiedzieć w tym?" On said.- "Say.- (Allahumma innaka 'affuwwun tuhibbul' afwa fa'fu 'annee).
"O Allah Ty jesteś tym, który odpuszcza się znacznie, i uwielbia przeproszeniem, więc wybacz mi.". [At-Tirmithi Ibn Majah z Sahih isnad]
Kiedy Laylatul-Qadr?
Korzystne jest, aby poszukiwać tej nocy w ciągu ostatnich dziesięciu
nieparzystych nocy ramadanu, ponieważ Prorok Salla Allahu alejhi sallaam
,, dążył w jego mocy, szukając go w tym czasie. Wspominaliśmy
już, że prorok nie zatrzymam się w ciągu ostatnich dziesięciu dni, by
obudzić żony, a następnie pozostanie poza ich czcić.
Ibn Abbas poinformował, że Prorok, Salla Allahu alejhi ła sallam,
powiedział: "Spójrz na noc Qadr w ciągu ostatnich dziesięciu nocy
Ramadanu," tej nocy, dziewięć lub siedem lub pięć nocy pozostają z
ostatnich dziesięciu nocy ramadanu (to znaczy 21, 23, 25, odpowiednio). "
[Bukhari]
`Aisza radhiya Allahu` anha powiedział: "Wysłannik Allaha wykorzystywane
do wykonywania I`itikaf w ciągu ostatnich dziesięciu nocy i
powiedzieć:". Poszukiwania Lailatul-Qadr w nocy (nieparzyste) ostatniego
dziesiątej Ramadan " [Bukhari i Muslim]
Jednak jeśli pracownik jest zbyt słaby lub nie, to powinien przynajmniej
nie pozwól ostatnie siedem przekazać go, ze względu na to, co jest
zgłaszane od Ibn 'Umar, który powiedział: Allaha Wysłannik powiedział:
"Szukajcie go w ostatniej dziesiątce, a jeśli ktoś z was jest zbyt słaby
lub nie pozwól mu nie pozwolić, aby mu się nie trafić w ostatnich
siedmiu. [Bukhari i Muslim]
To wyjaśnia jego powiedzenie: "Widzę, że twoje sny są w umowie (że w
ciągu ostatnich siedmiu), więc kto chce starać się o to niech szukają go
w ciągu ostatnich siedmiu '. [Bukhari i Muslim]
Wiadomo z Sunna, że wiedza na temat dokładnej nocy, na której
Lailatul-Qadr spada została podjęta, ponieważ ludzie twierdzili,
"Ubaadah ibn as- Saamit, radiyalloahu 'anhu, powiedział: Prorok wyszedł
chcąc opowiedzieć nam o Lailatul -Qadr, jednak dwa mężczyźni kłócili się
i powiedział: "ja wyjdzie poinformować o Lailatul-Qadr ale tak i tak i
tak i tak kłócili, więc został podniesiony, a być może, że lepiej jest
dla was, więc poszukiwać go na (dwadzieścia) dziewiąte a (dwadzieścia)
siódme a (dwadzieścia) piąte miejsce. "[Bukhari]
Niektóre ahadeeth wskazują, że Lailatul-Qadr jest w ciągu ostatnich
dziesięciu dni, podczas gdy inni wskazują, że w nieparzystych nocy w
ostatniej dziesiątce, więc pierwsze mają charakter ogólny, a drugi
bardziej szczególnie, a przede wszystkim musi mieć pierwszeństwo ponad
generał. Inne ahadeeth stwierdzają, że jest to w ciągu
ostatnich siedmiu - a te są ograniczone przez wspomnienie tego, kto jest
zbyt słaby lub nie. Tak więc nie ma zamieszania, wszystkie ahadeeth zgodzić i nie są ze sobą sprzeczne.
Podsumowując: Muzułmanin powinien szukać Lailatui-Qadr w nieparzyste dni
z ostatnich dziesięciu: w nocy z dwudziestego pierwszego, dwudziesty
trzeci, dwudziesty piąty dwudziestym siódmym i dwudziesty dziewiąty. Jeśli
jest on zbyt słaby lub nie może starać się we wszystkich nieparzystych
nocy, to niech szukają go w nieparzystych nocy w siedmiu: w nocy z
dwudziestego piątego, dwudziestego siódmego do dwudziestego dziewiątego i
Allah wie najlepiej. (1)
Jakie są oznaki laylatul-Qadr?
Wysłannik Allaha, Salla Allahu alejhi sallaam opisane rano po Lailatul-Qadr tak, że muzułmanin może wiedzieć, które dni jest. Od
Ubayy, radhiya Allahu 'anhu, który powiedział: że on, Salla Allahu
alejhi ła sallam, powiedział: "Rankiem następnego Lailatui-Qadr słońce
nie wznosi mając żadnych promieni, jakby to były naczynia z mosiądzu,
dopóki nie wzrasta . "[Muslim, Abu Dawud, Tirmithi Ibn Majah]
Abu Hurairah, radhiya Allahu 'anhu, powiedział: "Rozmawialiśmy
Lailatul-Qadr w obecności Boga Messenger, tak powiedział:" Które z was
pamięta [noc], kiedy księżyc powstał i był jak pół tablicy ...
[Muzułmański]
Ibn Abbas, radhiya Allah 'anhuma, powiedział: Wysłannik Allaha, Salla
Allahu alejhi ła sallam, powiedział: ". Lailatul-Qadr jest spokojny i
przyjemny, ani gorący, ani zimny, słońce pojawia się na jego rana jest
słaba i czerwony" [At-Tayaalisee Ibn Khuzaimah i al-Bazzaar z Hasan isnad]
Modlimy się do Boga Mighty Wszystko Litościwy błogosławił nam ten ramadanu przez świadkami Laylatul-Qadr
Wallahhualam
Poland
No comments:
Post a Comment
Thanks for your comments, I will reply soon.