RAIHANPAHIMI

publish your book for free?AFF=9142

Thursday 4 February 2016

Selvrefleksjon



Selvrefleksjon 
Enten i form av livet, og også for å levere den neste praksis.
For å se hvor langt vi har kunnet øke kvaliteten på våre daglige liv må handle for å "tilregner deg selv". Vanligvis gjøres når oppgjørets selv noen til å sove hver natt fordi på den tiden var siste gang for alle aktiviteter som finner sted på den dagen. Ved REFLEKSJON oss selv kan vi granske i hvilken grad disse endringene forbedre kvaliteten på godhet i våre liv.
Koranen sier:     "Dere som tror, ​​frykt Gud og la hver sjel vurdere hva han har gjort for i morgen (det hinsidige), og frykter Allah, for Allah er klar over hva du gjør" . (QS Al-Hasry (59).: 18).
Ovennevnte vers er det verset som styrer oss ", introspeksjon eller selvregning på hva vi har gjort i løpet av dette livet. Dette er svært viktig fordi ellers vil vi telle opptatt av dette livet, men for evigheten standard behov. Spesielt på denne tiden av så mange fokusert materielle verden. 
Leve i dagens verden, hvis ikke er forsiktig i å velge venner, en potensiell «ute av seg». Glem at dette livet er midlertidig. Glem at det er liv etter døden, at livet heretter, husk at vi av alle mennesker, er den eneste som fikk en mammut oppgave, oppgaven med kalifatet, Skaperen av oss. Glem at denne oppgaven skal være ansvarlig overfor sin Skaper.
Faktisk skapte Allah oss som den beste i verden. For at vi får i oppgave å være kalif på jorden. For å bygge sivilisasjonen i verden som er trygg, rolig og fredelig med et fundament av hengivenhet til Ham, Allah. Nemlig ved å kjøre hans lov er ikke mot hans lover, selv skjule det. Faktisk skal vi vise stor hans gunst og til universet. Dette er toppen av den virkelige fromhet.
"Og for å favorisere deres Herre, så la du nevner det (til Allah) ." (QS.Adh-søn (93): 11).
Ironisk nok, ikke sjelden vi glemmer at vår tid er svært begrenset. At en gang kan kalle vår Skaper, uten varsel. Fordi alle som går vil definitivt være tilbake, som ble født inn i denne dødelige verden ville sikkert la ham tilbake, mot hjemme. Fra bakken tilbake til bakken
. "For oss vil bli deres retur, så på oss er deres regnskap." (QS.Al-Ghashiyah (88): 25-26).
Sammen med opphør av vårt liv på jorden begynte å spise beregningstiden eller ansvarlighet. Hva har vi gjort for i livet i verden, hvordan vi bruker hørsel, syn og forstand.
"Og ikke følger hva du har ingen kunnskap. Den hørsel, syn og hjerter vil alle bli stilt spørsmål" . (QS.Al-Isra (17): 36).
Ali bin Abi Talib sa: "Verden er alltid beveger seg bort fra menneskelivet og livet etter døden alltid beveger seg mot ham. Hver av dem har barn trofaste mot ham. Derfor må dere som barna heretter, og ikke bli en slave til hele verden . Faktisk, i denne verden hvor arbeid og ingenting, men dommen i etterlivet er den tiden av dommen, ikke veldedighet. "
"En klok mann av forståelse tilregner seg selv i verden og arbeide for etterlivet mens dåren er den som alltid følger sine egne lyster, og akkurat som stolte på Gud uten å gjøre noe." (Tirmidhi).
Av denne grunn, gjennom vers 18 av Surat al-Hasry enn Allah minner oss om tilregner oss selv før sannheten kommer dommen. Allah gir oss enda større muligheter til å omvende seg. Av notatet, angrer vi på alvor eller oppriktig anger, ikke anger-anger, anger ferdig å spille.
"Og den som omvender seg og gjør godt, sikkert slår han til Allah med sann omvendelse" . (QS.Al-Furqan (25): 71).
Så omvendelse er akseptert av hans omvendelse er mulig på grunn av anger, som ble etterfulgt av handlinger som kan gjøre eller fikse feil som blir gjort, hvis det er mulig. Men hvis ikke er mulig, så vil det gjøre så godt som mulig i håp om at Skaperen ville tilgi feilen. Fortsetter å be med håp Allah erkjenner også feil får angst stilnet Det tilgir ikke feil.
Feilen er ikke bare en stor feil, som mord, ekteskapsbrudd og så videre. Reverse feil kan skje på våre bønner, når vanligvis innebærer som rippel og show-utpeke til folket, så vi blir folk som beundrer den selv eller en krusning.
"Stakkars dem som ber, (at) de som er neglisjerende av bønn, at folk gjøre for å bli sett" . (QS.Al-Maaun (107): 4-6).
En annen feil er skulke og vantro. Dette er den største synd som knapt kan bli tilgitt hvis de ikke omvender seg. Det bør bemerkes, Allah vil ikke akseptere omvendelse, når sjelen har gjort i spiserøret, som gjorde Farao tusenvis av år siden.
«Det er ikke omvendelse av dem som gjør det onde (som) til når døden kommer til en av dem, (da) han sa:" Nå har jeg angrer "og ikke (også akseptert omvendelse) folk som dør mens de er vantro. For folk som allerede har klar en pinefull straff » . (QS.An-Nisa (4): 18).
Som må være en rekord. Beregning ikke bare for hva vi gjorde med ham. Men også våre handlinger på medmennesker og miljøet rundt oss. Faktisk virker det våre holdninger til andre er vanskeligere å gjøre rede for virkemåten til Gud, fordi i henhold til hans navn, han giver Sorry. Mens mennesker er vanligvis vanskelig å gi tilgivelse.
"I reality Charity ikke minske eiendommen, og det er ikke Allah  tilgi legge en slave fordi bortsett herlighet, og ingen person av ydmyke (ydmyke ') fordi Allah swt men utnevnt av Gud." (HR. Muslim fra Abu Hurairah).
Fra Abu Hurairah at Allahs sendebud. sa: "The konkurs av mine folk var han som kom sammen med (god) bønn, faste og veldedighet, men det kom også med en (synd) anklage, kritisere, ta andres eiendom, skade andre Så folk får. belønning godhet i seg selv. for å belønne sin godhet og utmattet, før innrømme forpliktelser, tatt bort sine synder og legg opp ham, og han ble kastet i helvetes ild. (HR. muslim).
De viktigste personene vi har lagt merke til er begge våre foreldre. Lest vi skade dem eller annen grunn. Selv når de er uaktsom blir minnet i fromhet, for eksempel. Trengte en fin måte å gi en advarsel til dem.
Neste er naboer, gode naboer er muslimer eller ikke. Fordi, imidlertid, har de fortsatt rettigheter som en nabo. Vi må ikke holde tungen for ikke å fornærme noen. Fordi tungen er som et sverd som er vanskelig å bli bedre hvis vi bruker det galt. Snakker bakvaskelse og sau er veldig gjerning bør unngås.
"Og ikke en av dere sverger på hverandre. Vil en av dere spise kjøttet av sin døde bror? Så du ville ha avsky ham. Frykt Gud. For Gud er tilgivende, nåderik Taubah, " (Al-Hujarat : 12).
"Hvis det du sier det eksisterer i seg selv at du har kontrakt, og når det er sagt er ikke sant da har baktalt ham," (Muslim, [2589]).
Med andre ord refleksjon er nødvendig bl.a.
1. For å ta tilbake vår posisjon i denne verden, som tjenere for Gud og ta over jorden også. Så derfor reflekterer ikke bety å fornekte verden. Tvert imot øker de veldedighet jordiske liv som en forberedelse til livet etter døden. Verden er neste gård. Så noen kunnskap om at vi krever hvor vi bor eller arbeider skal være i samsvar med hans ønsker. Følg alltid Allahs lover.
Profeten sa: "Den som ønsker lykke i verden, har kunnskap, og han som søker lykke i det hinsidige har til vitenskapen og den som ønsker lykke for dem (og heretter) bør også være vitenskap. (HR Tabarani).
2. Forbedre og øke våre gjerninger. Fra at bønn er ikke en bønn, en bønn om ikke 5 timer til 5 timer og i de tidlige timer, legge Sunnah bønner som bønner rawatib, fugler, be etc. Eller be i menigheten i moskeen, spesielt for menn når Fajr og Isha . Lese Al-Quran og prioritere, enn å avslutte bare i måneden Ramadan,  faster i Ramadan bare, for å legge til Sunnah faster, for eksempel faste på mandag-torsdag og så videre.
3. Forbedre karakter og vennskap.
Profeten sa: "Sannelig, jeg sendte til perfekt god karakter"; "Religion er god moral"; "Den mest perfekte troende er de mest perfekte karakter"; "Profeten spurte:" Hva er mest fører mennesket til himmelen? ". Han sa:" god moral "," Hva er det mest fører mennesket til helvete "Han sa:". Den munn og kjønnsorganer "(Fortalt av Tirmidhi)?..
4. Minn begrenset levetid.
"Den som tar deres sjeler om natten, og han vet hva du gjør i løpet av dagen, så han reiser du i dag for å oppnå (liv) som har blitt bestemt, deretter til Allah er tilbake, og han vil fortelle deg hva du pleide å gjøre "(QS.Al-An'am (6): 60)..
Så når fremtiden blir virkelighet dommens dag vil Gud fremskynde behandlingen. Dette var de gitt sin Record Book i sin høyre hånd.
«Personen som boken (rekord) boken i sin høyre hånd, han vil bli dømt av en enkel dom . "(QS.Al Insyiqaq (84): 7-8).
Ibn Mas'ud rapporterte at Profeten Muhammed. at han sa: "Du må ikke flytte føttene ibn Adam på dommens dag før han blir bedt om fem ting: lik hva de bruker, hvor han brukte sin ungdom, sin rikdom fra der han kjøpte det og der det er gitt, og omfanget av sin praksis med vitenskap. "(HR. Turmudzi).
Det bør bli husket, for noen veldedighet noen faktisk kan vi ikke i stand til å gjengjelde kjærligheten til Skaperen. Tilsvarende umuligheten av et barn gjengjelde kjærlighet til to foreldre. Fordi bare takket være sin nåde likevel en person kan komme til himmelen.
 "Og hvis ikke for Guds godhet og hans velsignelser på deg, og (hvis) Gud akseptere av anger og Wise, (dere hadde vært ugjort)" . (QS.An-Nuur (24:10).
Wallahu'alam;
 
 
Norway

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments, I will reply soon.