RAIHANPAHIMI

publish your book for free?AFF=9142

Monday, 1 February 2016

VARNING FÖR MAKA vars grymhet behandla sin FRU


VARNING FÖR MAKA vars grymhet behandla sin FRU
Man och hustru förföljdes eller att på lämpligt ställe i ordlistan äktenskap. Har blivit vardagsmat i familjelivet är att leva ett lyckligt liv mellan man och hustru som har lagligt gifta  och lovar att leva lyckligt och fredligt till slutet av sitt liv. Men i rodd hushållens båt  i dagarna, det skulle ha drabbats av vågor som ibland händer  gräl mellan man och hustru.
I vissa fall finns det en man som har befogenhet som huvudet av hushållet har missbrukat sin makt genom att tortera hans fru grymhet vid första fru kanske inte är avsiktligt till gjorde henne  make var arg och anledningen till att tortera hans fru. Är detta en god sed?
O ihåg att man har ett stort ansvar att förordningen av Gud.      
     
 Grymhet MAKA till hustru:
Underhåll:
Islam föreskriver att en levande är en rättighet och en skyldighet för man och hustru fulländat, trots hustru rika och kunna äta själv, detta fortfarande inte släppa sin rätt till underhåll från sin man. Underhållsbidrag åtaganden som måste bäras av mannen fastställdes genom bevis för att al-Koranen och Sunnah, bland vilka är: Guds ord,  "för fadern att föda och klä sina fruar med vänlighet."  (Al-Baqarah : 233). Guds ord,  "Låt mannen medel tillbringar enligt hans sätt, och han vars låt honom intäkter och tillbringar från det som Gud har gett honom." (ATH-Skilsmässor: 7). Profeten sade i en hadith av Jabir bin Abdullah berättad av Muslim, Hadith Hajj, anspelade han till kvinnorna genom att säga, "Och för de av er lycka till och kläder med vänlighet."  Från Hakim bin Muawiyah hans far sa, sa jag , "O Allahs budbärare, vad är gift med en av oss i det?" Han svarade,

"Vill du ge honom att äta när du äter, när du ger honom kläder att klä sig, inte träffa ansiktet och inte säga till honom:" Må Gud memperburukmu '.  "(HR. Ahmad, Abu Dawud, an-Nasa" i och Ibn Majah, klassad som saheeh av al -Hakim och Ibn Hibbaan).  Property bäst spenderas av någon är en skatt som han tillbringade med sin familj, donationer till familjen topp donation på andra områden.

 

Abu
Hurayrah må Allah vara nöjd med honom, sade han: Sändebud Allah, frid vare med honom:  "dinarer tillbringade i vägen för Allah, och dinar tillbringade i nacken, och ge välgörenhet dinarer av de fattiga, och dinarer spendera på din familj, den största belöningen som spenderar på din familj"

Från Abu Hurairah sade att Allahs budbärare sade,  "En dinar som du använt i vägen för Allah, dinaren som du använt för att frigöra slavar, dinaren som du använt till de fattiga och en dinar som du sppent till din familj, den största belöningen är att du använt din familj. "(Berättad av Muslim).  Höger leva för familjen betonas i islam, är en person kommer att bära en börda inte lätt om han skulle överge kostnader.

Från Abdullah bin 'Amr bin al-Som sagt, profeten sa,  "Det räcker med att bära en stor synd när han slösat bort en levande person han skulle."  (HR. Abu Dawud, godkänts av en-Nawawi i al-Riyadh Shalihin nej. 6/294).  Berättad av Muslim tolkning, sade profeten,  "Det räcker med att bära en stor synd om han arresteras han måste ha en levande person." När underhållet inte tillhandahålls enbart av mannen till hustrun förrän fru och hennes barn i tillräcklig budget Hustrun fick sedan ta så mycket av hennes makes fastighets tillräckligt vänlighet utan makens kunskap.  Av detta sade hon, kom Utbah FRU Abu Sufyan till profeten, sade han, "O Allahs budbärare , är Abu Sufyan en snål make, han gav inte underhåll tillräckligt för mig och mina barn utom vad jag ta från hans rikedom utan hans vetskap, jag skyldig till det? "Profeten sade,


"Ta från sin egendom vad som är rätt vad som är tillräckligt för dig och dina barn."  (Överens om).  Om mannen trassliga problem så han var inte kunna ge underhåll till sin fru och hon var inte nöjd med situationen, Hustrun tjänar rätt att föreslå äktenskap att återkalla på grund av svårigheten att ge en levande man, dala ordbok jurister som kallas  al-Faskhu I'sar räkningar.  Från Said ibn al-Musayyib om en man som inte har vad han spendera på sin fru, sade han, "Båda är oskiljaktiga." Berättad av Said bin Mansur. Och Sufyan ath-Tsauri och Abu Zanad honom säga, sade jag till Said, "Sunnah?" Han svarade: "Sunnah." Ibn Hajar sade i  al -Maram Bulugh, "Det här är ett kraftfullt och orättvist."

 

Fysiskt våld: Inkluderar fru gör orätt mot fysiskt våld, såsom slå, oavsett de begränsningar som anges i lagen, precis som en liten fråga ibland hustru måste ta en hit eller sparka mannen. Detta är uppenbarligen en handling av orättvisor till hustrun, plus att det är mannen som slår inte ut hustru lem så att det är olagligt make slog medlemmar av misshandel.  Guds ord,  "de kvinnor från vilken du fruktar uppror, tillrättavisa dem och förvisa dem i sina sängar och slå dem ".  (An-Nisa ': 34).  I denna punkt medger mannen slå sin fru, men slog inte ansikten, denna punkt sätter begränsningar och villkor. För det första är det gjort när hans fru nusyuz, rebellerna utan make, inom de gränser som är tillåtna, innebär detta om hustrun oprövad nusyuz mannen inte kan göra, efter att ha visat fru nusyuz det är inte automatiskt boeh hålla slå sin man, mannen först bör göra de föregående två steg, nämligen rådgivning det, om FRU är en from muslim och han bevisade nusyuz det är tillräckligt för hennes råd, skulle han ha insett sitt misstag och återgå till den rätta vägen. Frågan är således avgöras utan våld. Även om råd är inte tillräckligt så finns det fortfarande det andra steget som måste passeras, som separerade från honom i sängen. I detta skede om det verkligen FRU muslim som visade han nusyuz soleihah och sedan han kommer att inse, därför man kommer inte att utföra det sista steget. Om dessa steg genomförs med god vilja, blir det ingen strejk, om mannen slår henne springa efter dessa steg väl då i detta fall FRU är dum kvinna. Så vem är fel? Getter är inte effektiva tillrättavisade av munnen med en pinne tillrättavisade förtjänade.  Trots att slå tillåtet, men det är den sista utvägen att föregås av något slag och skonsamt sätt, jag är säker på att om dessa åtgärder genomförs korrekt kommer det inte att accepteras våld i hemmet trappor, och islam inte syndabockar som en utlösande faktor för våld bara för att det låter hit.  Titta på exemplet av profeten Muhammed, sade Aisha, "Profeten inte ens slå något med händerna, inte kvinnor, eller hjälpare utom i fall av jihad i orsaken till Allah. "(Berättad av Muslim) ..  Förutom begränsningar måste också följas slå, eftersom målet är att utbilda inte tillåtet att skada träffen är en träff inte ont och inte bryta, gör inte skada blixten och inte bryta ett ben, plus inte slå medlemmar som är förbjudna i ansiktet såsom hadith ovan Hakim bin Muawiyah.

Så mannen ska ha en djup kunskap om de gränser som är tillåtna enligt lag, make att slå sin fru med villkoren i de rörelser. om mannen av misstag agera överdrivet slå fru (inte i proportion till brottet), så ska han komma ihåg och ta risker  som i fortsättningen kommer att straffas av Gud med en smärtsam undergång. Fruar kan också göra ett klagomål till kadhi eller till polisen för att ha gjort sig skyldig till missbruk av män mot hustrur.


Wallahu'alam.
 
 
 
Sweden

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments, I will reply soon.