RAIHANPAHIMI

publish your book for free?AFF=9142

Thursday 29 October 2015

KISAH BENAR : SUAMI BERLAKU CURANG BERASAMA ADIK IPAR.



KISAH BENAR :

SUAMI BERLAKU CURANG BERASAMA ADIK IPAR.

SAYA suami berusia 29 tahun dan ada anak lelaki berusia setahun. Adik ipar saya yang berusia 19 tahun tinggal bersama untuk membantu menjaga anak. Masalah bermula sebaik saya gagal mengawal nafsu melihat adik ipar yang jelita dan bertubuh seksi serta berbaju tidur nipis masuk ke bilik saya.
Buat pengetahuan saudara, sememangnya rutin setiap pagi adik ipar masuk ke bilik untuk mengambil anak selepas isteri saya yang bertugas sebagai guru pergi ke tempat kerja. Saya yang bekerja sendiri, akan ke tempat kerja jam 10 pagi. Jadi, saya tinggal bersama anak dan adik ipar pada setiap hari. 

Biasanya adik ipar berbaju biasa bila masuk ke bilik saya. Bagaimanapun, pada hari itu adik ipar berani masuk ke bilik saya dengan berbaju tidur nipis yang pendek dan seksi, membuatkan saya gagal mengawal nafsu. Pada mulanya saya bergurau dengan mengajak adik ipar berbaring di sebelah. 
Reaksinya sungguh memeranjatkan apabila akur tanpa banyak bicara. Kami melakukan seks oral dan sejak kejadian itu, kami sering melakukan perkara terkutuk itu ketika isteri tiada.

 Kini saya bimbang perlakuan kami diketahui isteri kerana adik ipar seakan-akan mula ketagih seks. Malah, dia mengajak saya melakukan seks oral walau isteri ada di rumah. Adik ipar menghantar SMS untuk menggoda saya bila isteri mandi. Jika saya tidak melayan, dia menghantar MMS bogel dan ini membuatkan saya tewas.

 Saya tidur lewat dengan alasan ingin menonton bola untuk memuaskan nafsu adik ipar. Namun, saya menyesal dan bersalah terhadap isteri yang menyayangi saya sepenuh jiwa. Bantulah saya untuk menyelesaikan masalah ini kerana pelbagai cara saya lakukan untuk hentikan semua ini daripada berlarutan, termasuk cuba menghantar adik ipar ke kampung. Namun, isteri sentiasa membangkang dengan alasan lebih selamat jika anak kami dijaga adik ipar. Saya buntu dan tertekan selagi tidak dapat mengatasi masalah ini.

 SUAMI TERTEKAN
Johor Bahru

Kisah di atas adalah satu gambaran bagaimana permainan syaitan untuk membawa manusia kelembah kehiaan dengan menghasut godaan nafsu supaya melaukan perbuaatan terkutut (dosa besar) “ menghampiri zina”. Sedangkan Allah telah berfirman dengan maksudnya jangan menghampiri zina.
Kejadian perbuatan main kayu tiga  yang di paparkan di atas boleh berlaku disebabkan beberapa perkara seperti berikut:-

1.       Perbuatan tinggal bersama bukan mahram sebumbung memang di larang oleh Islam. Oleh itu kita sebagai suami hendaklah menjadi pemimpin yang bertangung jawab bagi mempastikan suasana di rumah kita tidak berlaku perkara yang bertentangn dengan syariat Islam. Sepatutnya dari awal lagi suami perlu berbincang dengan isteri dan keluarga bahwa membiarkan adik ipar tinggal bersama adalah satu tindakan yang bercanggah dengan syariat Islam.
\
2.     Tindakan suami mengajak adik iparnya tidur bersama ketika masuk ke biliknya; membuktikan bagaimana tipu daya syaitan telah dapat menggoda manusia supaya melakukan perkara yang bertentangn dengan syariat. Dengan tipu daya ini syaitan telah  berjaya untuk menunaikan janjinya menggoda anak cucu Nabi Adam supaya bersam-sama mereka masuk ke dalam nerakan. Jadi perbuatan suami mengajak adik iparnya supay tidur dekatnya adalah satu tindakan awal yang menjadikan bermulanya masalah pebuatan maksiat ini. Oleh itu tindakan yang sewajarny di ambil oleh suami ialah dengan melakukan solat taubat dan berbincang dengan isteri untuk menghantar adik ipar pulang ke kuluarganya dan mencari alternative terbaik untuk menjaga anak lelaki yang seorang itu.

3.       Perbuatan adik ipar yang ketagih seks adalah berpuca daripada tindakan awal sudara yang mempelawa dia untuk melakukan oral seks. Jadi disini kesalah itu adalah berpunca daipada suami sebagai abang ipar sepatutnya tidak memulakan perbuatan maksiat itu. Lagipun adik ipar yang berumur 19 tahun adalah sememangnya usia yang masih mentah dan mudah tergoda dengan ajakan nafsu serakah. Apabila dia dipelawa oleh saudara membuatkan dirinya rasa dihargai dari segi kecantikan dan rupa bentuk tubuh seki yang menggoda menjadikan dia bangga dengan diri sendiri, oleh itu ababila dipelawa untuk melakukan seks oral dia menerimanya dan bila dah mula maka ketagihan seks mula berlaku, lebih lebih lagi seorang wanita yang semangnya mempunayi kemahuan seks yang tinggi daripada lelaki.

4.       Apa yang berlaku dalam kisah ini adalah tindakan awal yang membiarkan perkara maksiat ( tinggal bersama mahram) adalah tindakan yang tidak harusnya berlaku kerana bertentangan dengan syariat. Oleh itu apabila kita membiarkan perkara yang bertenrangan dengan syariakt berlaku dalam rumah tangga kita, maka datanglah syaitan untuk meghasut supaya dilakukan perbuatan yang bertentangan dengan syariat dan akhirnya kita akan tergoda dengan hasutan syaitan dan juga godaan nafsu serakah. Oleh itu perlu di ambil tindakan awal balik kepangkal jalan dengan menghantar adik ipar pulang tinggal di kampung.  Saudara pula perlu bertaubah nasuha. Sesungguhnya Allah Maha Penganpun dan Menerima taubat. Baliklah ke pangkal jalan dengan hidup berlandaskan syariat Islam dalam membina keluarga yang mendapat keredaan Allah di dunia dan akhirat.

Wallahu'alam.

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments, I will reply soon.