RAIHANPAHIMI

publish your book for free?AFF=9142

Friday 27 November 2015

Hur man blir Muslim


Hur man blir muslim?
Ordet "muslim" betyder en som underkastar sig Guds vilja, oavsett ras, nationalitet eller etnisk bakgrund. Att bli en muslim är en enkel och enkel process som inte kräver någon förutsättningarna. Man kan konvertera ensam i avskildhet, eller han / hon kan göra det i närvaro av andra.
Om någon har en verklig vilja att vara muslim och har full övertygelse och stark övertygelse om att islam är den sanna religionen Guds då är allt man behöver göra uttala "Shahada" ??, vittnesbörd av tro, utan ytterligare dröjsmål . Den "Shahada" ?? är det första och viktigaste av de fem pelarna av islam.
Med uttalet av detta vittnesmål, eller "Shahada" ??, med uppriktig tro och övertygelse, går en Islam.
När ni kommer till Islam enbart för Guds välbehag, alla sina tidigare synder är förlåtna, och man börjar ett nytt liv i fromhet och rättfärdighet. Profeten sade till en person som hade placerat tillståndet på profeten acceptera islam att Gud skulle förlåta sina synder:
"Vet ni inte att acceptera islam förstör alla synder som kommer innan det?" ?? Profeten Muhammed (saw)
När man accepterar islam, de i huvudsak ångrar från vägar och övertygelser deras tidigare liv. Man behöver inte överbelastas med synder som begåtts före acceptans. Personens rekord är ren, och det är som om han bara föddes ur sin moders liv. Man bör försöka så mycket som möjligt för att hålla sina register ren och sträva efter att göra så många goda gärningar som möjligt.
Den heliga Koranen och hadith (profetiska ord) både betona vikten av att följa islam. Gud säger:
"... Den enda religionen i Guds ögon är islam ..." ?? Kora 03:19
I en annan vers i Koranen, Gud säger:
"Om någon vill en annan religion än islam, aldrig kommer det att accepteras av honom, och i Livet Efter Detta kommer han att vara i raden av dem som har förlorat (sina själv i Hellfire)." ?? Kora 3:85
I en annan säger, Muhammad (frid vare med honom), Guds profet, sade:
"Den som vittnar om att det i någon värd att dyrkas förutom Gud, som inte har någon partner, och att Muhammed är hans slav och Profeten, och att Jesus är Guds slav, Hans Profet, och hans ord [1] som han skänkte i Maria och en ande som skapas från honom och att Paradiset (Heaven) är sant, och att Helvetet är sant, kommer Gud så småningom erkänna honom till Paradiset, enligt hans gärningar "??. Saheeh Al-Bukhari
Guds profet, kan välsignelse och Guds nåd vara över honom, också rapporterats:
"Sannerligen Gud har förbjudit att bosätta sig för evigt i helvetet den person som säger:". Jag vittnar om att ingen har rätt att dyrka utom Allah (Gud), "söker därmed Guds ansikte" ?? Profeten Muhammed (saw)
Deklarationen av vittnesbörd (Shahada)
Konvertera till islam och bli muslim en person behöver man uttalar nedan vittnesbörd med övertygelse och förstå dess innebörd:
Jag vittnar om "La ilah illa Allah, Muhammad rasoolu Allah." ??
Översättningen av som är:
"Jag vittnar om att det inte finns någon gudom värd att dyrka utom Allah, och att Muhammed är en budbärare (profet) av Gud." ??
När någon uttalar vittnesbördet med övertygelse, då han / hon har blivit muslim. Det kan göras ensam, men det är mycket bättre att göra med en rådgivare genom "Live Help" ?? upptill, så att vi kan hjälpa dig att uttala det rätt och att förse dig med viktiga resurser för nya muslimer.
Den första delen av vittnesmål består av de viktigaste sanningen som Gud uppenbarat för mänskligheten: att det inte finns något gudomligt eller värt att dyrka utom Gud den Allsmäktige. Gud säger i den heliga Koranen:
"Vi skickade alla budbärare före dig med denna uppenbarelse: Det finns ingen gudom rädda mig, så dyrka endast Mig." Kora 21:25
Detta förmedlar att alla former av dyrkan, vare sig det är bön, fasta, åberopar, som söker sin tillflykt i, och erbjuda ett djur som offer, måste riktas till Gud och Gud allena. Styra någon form av dyrkan till andra än Gud (vare sig det är en ängel, en budbärare, Jesus, Muhammed, ett helgon, en idol, solen, månen, ett träd) ses som en motsägelse till den grundläggande islams budskap, och det är en oförlåtlig synd såvida det inte omvänt sig från innan en dör. Alla former av dyrkan måste riktas till endast Gud.
Worship: genomförandet av gärningar och talesätt som behagar Gud, saker som han befallde eller uppmuntras att utföras, antingen genom direkt text bevis eller analogt. Således är dyrkan inte begränsad till genomförandet av de fem pelarna av islam, men även varje aspekt av livet. Skaffa mat för en familj, och säga något trevligt att muntra en person upp anses också handlingar av dyrkan, om en sådan görs i syfte att behaga Gud. Detta innebär att godtas måste alla former av dyrkan utföras uppriktigt för den skull Gud allena.
Den andra delen av vittnesmål innebär att profeten Muhammed är tjänare och valt Guds budbärare. Detta innebär att man lyder och följer kommandon av profeten. Man måste tro på vad han har sagt, öva hans läror och undvika vad han har förbjudit. Man måste därför dyrka Gud bara enligt hans undervisning ensam, för alla läror profeten var i själva verket uppenbarelser och inspiration förmedlas till honom av Gud.
Man måste försöka att forma sina liv och karaktär och efterlikna profeten, som han var ett levande exempel för människan att följa. Gud säger:
"Och ni verkligen är på en hög moral." ?? Koranen 68: 4
Gud sade också:
"Och i handling du har en bra och upprätt exempel i Guds budbärare, för dem som hoppas i mötet mellan Gud och Livet, och nämner Gud mycket." ?? Kora 33:21
För att verkligen följa den andra delen av Shahada är att följa hans exempel i alla samhällsskikt. Gud säger:
"Säg (O Muhammad mänskligheten):" Om du (verkligen) älskar Allah, följ mig, Gud skall älska er och förlåta er era synder, är Allah Förlåtande barmhärtig "Koranen 3:31
Wallau'alam.


Sweden

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments, I will reply soon.