Ifølge islams natur kontrollerende vrede
Følelsen af vrede er et af den menneskelige natur. Det varierer fra person til person, afhængigt af hvordan det er i stand til at styre vreden i ham. For
en høj grad af menneskelig tro og hengivenhed vil styre sin vrede,
fordi det er en af de uvelkomne Guds natur, arten af ekstrem vrede
er karakteren af Satan. Så hvis vi har den vrede, der
betyder overgået os har været påvirket af djævelen, som havde været hans
pligt at klage mellem to mænd til at skændes med hinanden.
Profeten Muhammad SAW sagde:
"Den, der kan styre sin vrede, mens det kan tage det ud, så Gud vil
kalde ham, før alle skabninger. Efter at Gud fortalte ham at plukke en
engel fra himlen og giftede sig med ham, til hvem han behager." (Fortalt af Ahmad) .
Så specielle belønninger gives til folk, der kan styre vrede, så at Gud også gør det muligt at vælge det som englen himlen. Derfor styrer harme er de træk, og Islam har lagt en metode til styring af følelsen af vrede som følger: -
Ved Sheikh Abdul Aziz bin as-Sayyid Fathi tone i bogen af al-Islamiyah Mausuu'atul Aadaab afslørede, at en muslim skal være opmærksom på manerer århundrede forbundet med vrede. Her er hvordan man styrer vrede ved islam.
- Må ikke få gale, undtagen for Gud.
Vred fordi Gud er noget, de kan lide, og bliver belønnet. En
muslim, der er vred, fordi Guds lov ignoreres, er et eksempel vred,
fordi Gud var vred, når vidne sådanne ulovlige handlinger. Forældre vrede med sine børn til ikke at bede eller at forsinke tid til bøn.
2.
Skånsom med verdens anliggender.
Målsætningen om et højt niveau af muslimsk tro og hengivenhed for at opnå succes i denne verden og det hinsides. For at opnå succes i denne verden og i det følgende skal vi have viden. Islam har skitseret relationer med menneskelig anstændighed, blandt andre, vi er nødt til at tilslutte venskab. For
at styrke vores opfører sig med medmenneske skal være blid, tilgivende,
velgørende give sport til de trængende, gøre godt mod forældre, naboer
og venner.
En af de vigtigste risikofaktorer for et godt forhold til alle de mennesker, vi skal være tålmodige og ikke venlige. Hvis vi ikke styre vores vrede vil blive hadet af folket og vil være flere fjender. Det vil gøre os føler undgået af samfundet i en malaysisk ordsprog siger "Monkey Boy".
Faktisk alt at vrede er dårlig, men fordi Allah SWT. Fathi
Abdul Aziz bin as-Sayyid Nada mindet, vrede ofte ender i tvister og
uoverensstemmelser, der kunne kaste folk i alvorlig synd og kan også
beslutte venskab.
3.
minder om herlighed og magt tilhører Gud som værende vred.
Normalt folk har stærke egoer vrede er høj, han følte, at han var bedre end nogen, der skælder det. .Event Hårde faktisk menneskeliv er ikke hvad der er op, hvad er fordelene og storhed, fordi det er Guds beslutning ..
Vi bliver formand for de beføjelser, som Allah, Vi kan godt lide næring
skænket af Allah, vi har dygtige og fromme er alle en gave fra Gud, vi
også er smukke eller smuk er velsignelse Gud. Hvis Gud ønsker alle de fordele og storhed, der er i os, vil blive trukket tilbage på ethvert tidspunkt. For eksempel, hvis vi skal opfylde tycoon har en stor og kostbar Guds hus kan trække sig tilbage nydelse hele elementet blinke med et øje, for eksempel, vores hus brød i brand, og alle vores ejendele brændt i ilden stønnende i flere timer . Som for memperolihi rigdom af bartahun vi har søgt i årevis.
Når man overvejer Guds storhed, kan sjælen af en persons vrede være slukket. Faktisk kan det ikke blive forstyrret overhovedet. Det
er den metode, der er mest nyttigt at hjælpe en person til at være
ydmyg og tålmodig, når vred, er vi opfordres til at bede ofte tredje var
vred.
4.
Kontrol og vrede.
Når vreden raser i vores liv, er vi nødt til at styre vrede, fordi det er karakteren af Satans Guds Vrede. Gud var menyukail person, der kan styre sin vrede som firmah: "... og dem, der kontrollerer deres vrede og benådning andre mennesker og Allah elsker dem, der gør godt." (Ali Imran: 134).
Når vred, skal vi huske Guds kraft, og alle Guds kebersaran. På den måde kan vi styre vrede kan være tålmodig. Når vi praktiserer på denne måde er altid djævelen kan ikke påvirke en person er vred.
5.
søger tilflugt hos Allah, når vred.
Vrede er karakteren af karakteren af Djævelen, så hvis en person har
en ekstrem karakter af vrede, han havde faktisk er blevet påvirket af
Satan. Således at undgå os påvirke af Djævelen, når vred,
er vi tilrådes at læse 'A'uudzu Billah Hirminassyaiton Nirojim "(jeg
søger tilflugt hos Allah fra Satan udstødt).
Profeten sagde: "Hvis nogen udtrykker vrede« A'uudzu billah (Jeg søger tilflugt hos Allah swt) vil utvivlsomt være tilfreds med vrede. "(Rapporteret af Mothers 'Adi i al-Kaamil.)
6.
Silence er en effektiv teknik til at styre vrede:
Stand-hærdet sker, når folk føler myndighederne ikke følges eller overholdt sin retning. Dette vil indebære to personer ad gangen, de mennesker, der er vred og folk får vred. Vrede
vil være på højden af spænding, når de opstår mellem situationer, hvor
folk er vrede årsagerne til sin vrede, og at vrede bliver nødt til at
forsvare sig. I en sådan situation, er der én ting mere, at vi ikke kan se med normalt syn af Djævelen. Han vil indlede begge sider på kant tænder fortsat opretholde sandheden, hhv.
På denne måde, hvis en vred situation, vil stille så skældte også være tavs. Når en situation opstår "lydløst" ulmende brande af vrede over at blive beskrevet som den dunkle og ikke meget stærk. Når der er en vred stilhed vil begynde at stilne af.
Profeten Muhammad sagde: "Lær, gøre det let, og ikke problemer. Når en af dig vred, så lad ham holde mund." (Fortalt af Ahmad).
7.
Gå mengabil Wudud når vreden var på sit højeste.
Durian peak du bad om at føle vrede på det tidspunkt, den blev påvirket af djævelen. Satan
ind i den menneskelige sjæl gennem nerver og blod på det tidspunkt peak
SE serorang vrede vil koge i venerne, derfor har vi som er vrede vil
føle varmen i kroppen og vil bruge sved, nerverne under huden, vil der
blive te såsom elektricitet stir-bevægelse, faktisk er det bevægelsen af
djævelen.
En måde at undervise ved vrede er når efter memumcak, at eskortere ham til at gå tage wudud gud. Når vi berwudud det vil køle ned og djævelen vil være svag. Når Satan er svag i troen vil overvinde det og føler vrede kan kontrolleres. Mere effektiv, når du tager wuddud beklager den måde wudud bede to cykler.
8.
Ændring af position, når vreden toppede.
Ændring af position, når vreden er vejledende og orden af profeten. Profeten sagde: "Hvis en af jer bliver vred, når man står op, så lad det sidde. Når vreden er gået så godt, så lad det
ligge." (Fortalt af Ahmad).
Ved at ændre stilling, når vreden vil ændre løbet af en jomfru i krop gnaven. Når dette sker, kan lette niveauet af vrede i hans sind. Når der er en ændring i blodgennemstrømningen med hensyn til hastighed, og også det skyldige beløb til ændring af temperament. Han vil være i stand til at kontrollere vrede og erstattet med en patient attitude. Gud vil.
9.
Give undskyldning og en masse tålmodighed.
Mennesker, der tager øget vrede sememanya han har bemærket en meget,
meget vred på den person, for at gøre noget sir dimarahinya ved en
fejltagelse. Derfor vrede får os til at ønsker at give det til de mennesker, vi kemafaan buzzeren. For
at vi kan tilgive er at gøre en antagelse om, at han gjorde kesipalan
menungkin tilfældig, eller på grund af uklogt i form af rafting er
derfor, han har lavet en fejl. Når disse reaktioner kan gøres op i vores sind og følelser af vrede kan reduceres til bedre kontrol vrede er at være tålmodig. Hvis vi kan producere tålmodighed af en hændelse der forårsager os til at blive vred.
Vrede mennesker formodes at give tilgivelse til dem, der skældte. Allah roser sine tjenere "... og hvis de er vrede, de tilgiver." (Sura ash-Shura: 37).
Karakteren af vrede er en egenskab, der ikke er begunstiget af islam,
derfor må vi forsøge at kontrollere vrede, der eksisterer i vores sind,
og også nødt til at håndtere vrede med fremragende, så vi kan være tålmodig og tilgivende.
Profeten sagde: "Det er ikke den stærke mand, der vandt kampen, men den stærke er den, der er i stand til at styre sin
vrede." (Bukhari & Muslim).
Et chok sådan at styre vrede er ikke så nemt som jeg siger, i
virkeligheden er der en følelse vred, når vi er ofte vanskelige at
kontrollere og når jeg bliver vred, indtil klimaks før han er klar over, at han var vred ekstreme ...
Allah siger: "Og skynde sig at tilgivelse af din Herre og i Paradis så
bredt som er himlen og jorden, forberedt til dem, der frygter Allah, at
de, der bruger deres rigdom i gode tider og i en trange, og dem, der hæmmer vrede.. og tilgivende Allah elsker dem, der gør godt "(Ali Imran: 133-134)
Profeten sagde: "Hvem vrede på, hvad han var i stand til at gøre det, så ville Gud kalder ham foran de væsner til Gud om at tillade ham at vælge en sprite han ønskede." (Abu Dawud, At-Tirmidhi, Ibn Majah)
Wallahu'alam
Denmerk
No comments:
Post a Comment
Thanks for your comments, I will reply soon.