RAIHANPAHIMI

publish your book for free?AFF=9142

Tuesday 24 November 2015

Hvordan man styrer ANGER



Ifølge islams natur kontrollerende vrede
Følelsen af ​​vrede er et af den menneskelige natur. Det varierer fra person til person, afhængigt af hvordan det er i stand til at styre vreden i ham. For en høj grad af menneskelig tro og hengivenhed vil styre sin vrede, fordi det er en af ​​de uvelkomne Guds natur, arten af ​​ekstrem vrede er karakteren af ​​Satan. Så hvis vi har den vrede, der betyder overgået os har været påvirket af djævelen, som havde været hans pligt at klage mellem to mænd til at skændes med hinanden.
Profeten Muhammad SAW sagde:
"Den, der kan styre sin vrede, mens det kan tage det ud, så Gud vil kalde ham, før alle skabninger. Efter at Gud fortalte ham at plukke en engel fra himlen og giftede sig med ham, til hvem han behager." (Fortalt af Ahmad) .
Så specielle belønninger gives til folk, der kan styre vrede, så at Gud også gør det muligt at vælge det som englen himlen. Derfor styrer harme er de træk, og Islam har lagt en metode til styring af følelsen af ​​vrede som følger: -
Ved Sheikh Abdul Aziz bin as-Sayyid Fathi tone i bogen af  al-Islamiyah Mausuu'atul Aadaab  afslørede, at en muslim skal være opmærksom på manerer århundrede forbundet med vrede. Her er hvordan man styrer vrede ved islam.
  1. Må ikke få gale, undtagen for Gud.
Vred fordi Gud er noget, de kan lide, og bliver belønnet. En muslim, der er vred, fordi Guds lov ignoreres, er et eksempel vred, fordi Gud var vred, når vidne sådanne ulovlige handlinger. Forældre vrede med sine børn til ikke at bede eller at forsinke tid til bøn.
2.                    Skånsom med verdens anliggender.
Målsætningen om et højt niveau af muslimsk tro og hengivenhed for at opnå succes i denne verden og det hinsides. For at opnå succes i denne verden og i det følgende skal vi have viden. Islam har skitseret relationer med menneskelig anstændighed, blandt andre, vi er nødt til at tilslutte venskab. For at styrke vores opfører sig med medmenneske skal være blid, tilgivende, velgørende give sport til de trængende, gøre godt mod forældre, naboer og venner. 
En af de vigtigste risikofaktorer for et godt forhold til alle de mennesker, vi skal være tålmodige og ikke venlige. Hvis vi ikke styre vores vrede vil blive hadet af folket og vil være flere fjender. Det vil gøre os føler undgået af samfundet i en malaysisk ordsprog siger "Monkey Boy".
Faktisk alt at vrede er dårlig, men fordi Allah SWT. Fathi Abdul Aziz bin as-Sayyid Nada mindet, vrede ofte ender i tvister og uoverensstemmelser, der kunne kaste folk i alvorlig synd og kan også beslutte venskab.
3.                    minder om herlighed og magt tilhører Gud som værende vred.
Normalt folk har stærke egoer vrede er høj, han følte, at han var bedre end nogen, der skælder det. .Event Hårde  faktisk menneskeliv er ikke hvad der er op, hvad er fordelene og storhed, fordi det er Guds beslutning .. 
Vi bliver formand for de beføjelser, som Allah, Vi kan godt lide næring skænket af Allah, vi har dygtige og fromme er alle en gave fra Gud, vi også er smukke eller smuk er velsignelse   Gud. Hvis Gud ønsker alle de fordele og storhed, der er i os, vil blive trukket tilbage på ethvert tidspunkt. For eksempel, hvis vi skal opfylde tycoon har en stor og kostbar Guds hus kan trække sig tilbage nydelse   hele elementet  blinke med et øje, for eksempel, vores hus brød i brand, og alle vores ejendele brændt i ilden stønnende i flere timer . Som for memperolihi rigdom af bartahun vi har søgt i årevis.
Når man overvejer Guds storhed, kan sjælen af ​​en persons vrede være slukket. Faktisk kan det ikke blive forstyrret overhovedet. Det er den metode, der er mest nyttigt at hjælpe en person til at være ydmyg og tålmodig, når vred, er vi opfordres til at bede ofte tredje var vred.
4.                    Kontrol og vrede.
Når vreden raser i vores liv, er vi nødt til at styre vrede, fordi det er karakteren af Satans Guds Vrede. Gud var menyukail person, der kan styre sin vrede som firmah: "...  og dem, der kontrollerer deres vrede og benådning andre mennesker og Allah elsker dem, der gør godt." (Ali Imran: 134).
Når vred, skal vi huske Guds kraft, og alle Guds kebersaran. På den måde kan vi styre vrede kan være tålmodig. Når vi praktiserer på denne måde er altid djævelen kan ikke påvirke en person er vred.
5.                    søger tilflugt hos Allah, når vred.
Vrede er karakteren af ​​karakteren af ​​Djævelen, så hvis en person har en ekstrem karakter af vrede, han havde faktisk er blevet påvirket af Satan. Således at undgå os påvirke af Djævelen, når vred, er vi tilrådes at læse 'A'uudzu Billah Hirminassyaiton Nirojim "(jeg søger tilflugt hos Allah fra Satan udstødt).
Profeten sagde: "Hvis nogen udtrykker vrede« A'uudzu billah (Jeg søger tilflugt hos Allah swt) vil utvivlsomt være tilfreds med vrede. "(Rapporteret af Mothers 'Adi i al-Kaamil.)
6.                    Silence er en effektiv teknik til at styre vrede:
Stand-hærdet sker, når folk føler myndighederne ikke følges eller overholdt sin retning. Dette vil indebære to personer ad gangen, de mennesker, der er vred og folk får vred. Vrede vil være på højden af spænding, når de opstår mellem situationer, hvor folk er vrede årsagerne til sin vrede, og at vrede bliver nødt til at forsvare sig. I en sådan situation,  er der én ting mere, at vi ikke kan se med normalt syn af Djævelen. Han vil indlede begge sider på kant tænder fortsat opretholde sandheden, hhv.
På denne måde, hvis en vred situation,  vil stille så skældte også være tavs. Når en situation opstår "lydløst" ulmende brande af vrede over at blive beskrevet som den dunkle og ikke meget stærk. Når der er en vred stilhed vil begynde at stilne af.
Profeten Muhammad sagde: "Lær, gøre det let, og ikke problemer. Når en af dig vred, så lad ham holde mund." (Fortalt af Ahmad).
7.                    Gå mengabil Wudud når vreden var på sit højeste.
Durian peak du bad om  at føle vrede på det tidspunkt, den blev påvirket af djævelen. Satan ind i den menneskelige sjæl gennem nerver og blod på det tidspunkt peak SE serorang vrede vil koge i venerne, derfor har vi som er vrede vil føle varmen i kroppen og vil bruge sved, nerverne under huden, vil der blive te såsom elektricitet stir-bevægelse, faktisk er det bevægelsen af djævelen.
En måde at undervise ved   vrede er når efter memumcak, at eskortere ham til at gå tage wudud gud. Når vi berwudud det vil køle ned og djævelen vil være svag. Når Satan er svag i troen vil overvinde det og føler vrede kan kontrolleres. Mere effektiv, når du tager wuddud beklager den måde wudud bede to cykler.
8.                    Ændring af position, når vreden toppede.
Ændring af position, når vreden er vejledende og orden af profeten. Profeten sagde: "Hvis en af jer bliver vred, når man står op, så lad det sidde. Når vreden er gået så godt, så lad det ligge." (Fortalt af Ahmad).
Ved at ændre stilling, når vreden vil ændre løbet af en jomfru i krop gnaven. Når dette sker, kan lette niveauet af vrede i hans sind. Når der er en ændring i blodgennemstrømningen med hensyn til hastighed, og også det skyldige beløb til ændring af temperament. Han vil være i stand til at kontrollere vrede og erstattet med en patient attitude. Gud vil.
9.                    Give undskyldning og en masse tålmodighed.
Mennesker, der tager øget vrede sememanya han har bemærket en meget, meget vred på den person, for at gøre noget sir dimarahinya ved en fejltagelse. Derfor vrede får os til at ønsker at give det til de mennesker, vi kemafaan buzzeren. For at vi kan tilgive er at gøre en antagelse om, at han gjorde kesipalan menungkin tilfældig, eller på grund af uklogt i form af rafting er derfor, han har lavet en fejl. Når disse reaktioner kan gøres op i vores sind og følelser af vrede kan reduceres til bedre kontrol vrede er at være tålmodig. Hvis vi kan producere tålmodighed af en hændelse der forårsager os til at blive vred.
Vrede mennesker formodes at give tilgivelse til dem, der skældte. Allah roser sine tjenere  "... og hvis de er vrede, de tilgiver." (Sura ash-Shura: 37).
Karakteren af vrede er en egenskab, der ikke er begunstiget af islam, derfor må vi forsøge at kontrollere vrede, der eksisterer i vores sind, og også nødt til at håndtere vrede med  fremragende, så vi kan være tålmodig og tilgivende.
Profeten sagde: "Det er ikke den stærke mand, der vandt kampen, men  den stærke er den, der er i stand til at styre sin vrede." (Bukhari & Muslim).
Et chok sådan at styre vrede er ikke så nemt som jeg siger, i virkeligheden er der en følelse vred, når vi er ofte vanskelige at kontrollere og  når jeg bliver vred, indtil klimaks før han er  klar over, at han var vred ekstreme ...
Allah siger: "Og skynde sig at tilgivelse af din Herre og i Paradis så bredt som er himlen og jorden, forberedt til dem, der frygter Allah, at de, der bruger deres rigdom i gode tider og i en trange, og dem, der  hæmmer vrede.. og tilgivende Allah elsker dem, der gør godt "(Ali Imran: 133-134)
Profeten sagde: "Hvem  vrede  på, hvad han var i stand til at gøre det, så ville Gud kalder ham foran de væsner til  Gud om at tillade ham at vælge en sprite han ønskede." (Abu Dawud, At-Tirmidhi, Ibn Majah)
Wallahu'alam
 
Denmerk

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments, I will reply soon.