RAIHANPAHIMI

publish your book for free?AFF=9142

Thursday 16 April 2015

ALLAH BERSAMA ORANG YANG SABAR

ALLAH BERSAMA ORANG-ORANG SABAR.



SUBAHANALLAH….."BETAPA BENARNYA AYAT MU…..”ALLAH BERSAM-SAMA ORANG YANG SABAR” 

Inilah kisah benar yang berlaku kepada ku…..
Pada 2 Mac 2001 isteri kesayanganku telah mengalami pendarahan dalam otak (AVM) dan belau koma selama tiga hari. Untuk menyelamatkan nyawanya beliau terpaksa di bedah. Selepas pembedahan belaiu telah menjadi lumpuh sebelah tubuh (kanan).
Saya sebagai suami terpaksa menjaga isteri dengan penuh kasih sayang dan penuh sabar bagi memulihkan lumpuhnya itu.
Saya terpaksa mengorban masa, tenaga, fikiran bagi menempuh dugaan Allah yang amat getir tu.
Setelah berlalunya  saya bersama-sama isteri, Alhamdulillah Allah yang maha agung telah memberi banyak kesembuhan kepada isteri dan beliau telah dapat berjalan sendirian di dalam rumah.
Liku-liku kepayahan dan penderitaan menjaga ister lumpuh iitu semuanya dapat saya lelalaui kerana hidayah-Nya yang memberi kesabaran, ketabahan dam juga kesiahatan yang berterusan bagi menjaga isteri yang di cintai.
Ditakdirkan Allah.pada bulan April 2014 terlintas di hati ( mungkin gerakan hidayah Allah) terdetik di hati untuk membukukan cerita perit getir yang saya lalui untuk mengurud dan menjaga isteri yang lumpuh selama 15 tahu itu.
Saya mencatat segala pengalaman itu dalam tempuh 6 bulan dan berajaya menjadikannya sebuah buku dalam bentuk gangre novel “      BERCINTA SAMAPI SYURGA” buku ini terbitkan oleh PTS PUBLISHING HOUSE. Buku ini mula di pasarkan mualai 14/1/2015. Alhamdulillah dalam tempuh satud bulan buku ini telah terjual hampir 3,500 buah. Satu pencapaian yang amat memberangsankan. Alhamdulillah.
Saya begitu terharu dengan apa yang berlaku…… berkat kesabaran saya dan keluarga…… buku yang dihasilakan itu dapat menjadi pedoman bagi pasanggan yang menghadapai pasangan berpenyakit kronik yang perlu masa lama untuk sembuh.
Bukuini dapat dijadikan sumbanan kami kepada msyarakat …. Membantu mereka yang hadapai lumpuh dan tindakan yang perlu di ambil oleh penjaganya supaya ianya dapat disembuhkan .
Ini juga membuktikan keberanan Al Quran yang mengatakan Allah bersama-sama orang yang sabar.
Kini saya menjadi motivator kepada mereka yang menghadapai tekanan hidup akibat daripada penderitaan menjga pesakit lumpuh.
Alhamdulillah……. Segala-galanya berlaku dengan hidayah Allah.
Subahanallah……… 3/2/2015.

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments, I will reply soon.