RAIHANPAHIMI

publish your book for free?AFF=9142

Friday 4 September 2015

VARFÖR SKA JAG VÄLJA ISLAM - FÖRKLARING på journalisten LAUREN BOOTH (9 November 2010)

Sura Al-Mu'minun: Avsnitt 99-100

"Tills när döden går om ett av dem, säger han: Skicka mig tillbaka, min herre, skicka mig tillbaka". "Måhända kan jag göra bra att han talar, och innan dem är ett hinder tills den dag de föds upp". (Bilda döda)

Nyheter om Lauren Booth konverterade till islam har orsakat många negativa kommentarer. Här är hans förklaring i frågan - och varför det är dags att sluta förringa muslimska kvinnor. Lauren 
Booth. , .'Anyhow Fellow-i-vapen till icke-muslimer började verka hård och okänslig.
Omkring fem år sedan mitt första besök i Palestina. Och när jag kom dit för att arbeta tillsammans med välgörenhetsorganisationer i Gaza och på Västbanken, jag bär med stolthet och hög själv drag vanligtvis inbäddade i själen hos varje kvinna av medelklass vita kvinnor till islam. de fattiga, kvinnor jag antas skulle vara lite mer än en ful svart kappa, och vara tyst.

Som en västerländsk kvinna med all den frihet, jag har för avsikt att ta itu professionellt med enbart män. När allt kommer omkring, är inte det vad den muslimska världen?Krusningar bland vänner kolumnist för oense med min konvertering till islam, att bevisa att den stereotypa bild av de miljontals kvinnor som utövar islam fortfarande existerar.

På min första resa till Ramallah, och efterföljande besök i Palestina, Egypten, Jordanien och Libanon, jag verkligen ta itu med män vid makten. Även en eller två av dem hade skrämmande skägg vi ser på nyhetsbulletiner är på plats som vi förstör bomben på distans.Överraskande (för mig), började jag också att ta itu med de många kvinnor i olika åldrar, som bär huvudduk (hijab) på olika sätt, och har innehaft maktpositioner.

Tro det eller ej, kan muslimska kvinnor lära sig, arbetar långa timmar som oss, även till hennes makes chef på kontoret. Nog att de förringa? Jag hoppas det, på grund av min konvertering till islam användes som en ursäkt av kommentatorer att kasta alla typer av anklagelser mot muslimska kvinnor runt om i världen.

Även på väg till ett möte i frågan om islamiska fobi i media den här veckan, trodde jag att köpa en krok och poserar som Abu Hamza al Masri (bilden). När allt kommer omkring, titta på reaktionen hos många kvinnor krönikörer, som jag, enligt deras uppfattning inte längre behövs i kampen för kvinnors rättigheter. Så låt oss alla ta ett djupt andetag in och jag ska ge en liten glimt av den islamiska världen i 21-talet.

Naturligtvis måste vi också ta hänsyn till kvinnor som inte behandlades väl på många platser och kulturer, både inom och utanför den muslimska befolkningen. Kvinnor faktiskt felaktigt används av män, inte Gud ..

Många metoder och lagar i länderna i "Islam" har avvikit från (eller icke-närstående) till ursprunget av islam. Istället sådana metoder är baserade på sedvänjor och traditioner som vuxit i samhället. I Saudiarabien, till exempel lagen inte tillåter kvinnor att köra. Denna regel är en uppfinning av den saudiska monarkin, vår regerings nära allierad i vapenhandeln och olja.

Tyvärr, kampen för kvinnors rättigheter måste anpassas till de behov som vår egen regering. Min resa till islam började med ett uppvaknande till den klyfta som finns mellan det som berättades för mig om alla muslimskt liv - och verkligheten.

 Jag började bli förvånad av lugnet som finns i de flesta av dem. Inte alla. Men flödade.Och under mitt besök i en moské i Iran i september förra året, när pilgrimer tar tvagning, buga och skanderade recitationer av bön påminner mig om vad väst är något helt annat;av dem som förkastar våld och välj fred och kärlek genom tyst meditation (bön). En religion som ser likadan ut som bekände av filmstjärnor som Richard Gere, lättare accepteras av samhället om du gör en bekännelse - buddhismen.

I själva verket, varje position buga, sittande och nedfalla i bön vägen Islam är fylld med passager av frid och förnöjsamhet. Var och en av som börjar med "Bismillahir rahmaneer Raheem" ​​- "I Guds namn, Den Nådig, Barmhärtigast" - och slutade med att säga "Assalamu Alaykhum wa Rahmatullah" - Frid vare med dig och Guds nåd. Omedvetet, har jag kommit att kalla "Gud" i stället för "Gud" i tillbedjan under det senaste året.

Båda är naturligtvis betyder samma sak, men för någon som har konverterat till islam, kanske så främmande språk som används i dyrkan och i Koranen vara ett stort hinder. Jag kan få igenom det utan att märka.

Sedan kom de känslor av attraktion: känslan av kärlek bland muslimer och en känsla av öppenhet är ganska hög. Det är vad jag känner. Vad en vän-i-armarna som icke-muslimer började leta hårt och okänslig. Varför vi inte gråta offentligt, kramar varandra och sade: "Jag älskar dig" till en ny vän, utan några känslor av tvivel och åtlöje? \

 Till skillnad från i det muslimska samfundet, skulle jag titta på känslor som delas i husen längs en behållare fylld med godis och tänka, om Guds lag baserat på rädsla ensam, varför muslimska vänner som jag älskade och respekterade inte avstå från sin praktik och började dricka alkohol, för att njuta av "glädje", precis som vi i väst göra? Och faktiskt vi gör det, är det inte?

Slutligen kan jag känna vad som upplevs av muslimer när de är i sann bön: en bult av söta harmoni, glädje av att vara tacksam för vad jag har (mina barn - bilden ovan) och trygga i vetskapen om att jag inte behöver något annat, jag ber på kyrkogården Mesumeh (bilden) i Iran efter rengöring ansikte, armar, huvud och fötter med vatten. Och allt förändrades efter det.

Sheikh som omskära mig i en moské i London för några veckor sedan sa till mig: "Var inte bråttom, Lauren Gör vad du känner lätt Gud väntar på dig Ignorera dem som säger att du måste göra detta, slitage som har hår som... . Detta Följ dina instinkter, följ Koranen - och låta Gud leda dig .. "

Och nu bor jag i en verklighet som har gemensamt med karaktären av Jim Carey i Truman Show. Jag inser den stora lögn som är fasaden av våra moderna liv; att materialismen, konsumism, sex och droger ger oss varaktig lycka.

Jag också bakom skärmen och såg en massa kärlek, fred och hopp. För nu kommer jag att fortsätta med det dagliga livet, matlagning middagar, göra tv-program om Palestina och ja, be för mer eller mindre en halvtimme om dagen.

Nu börjar min morgon med gryningen böner vid 6:00, be igen vid 01:30, sedan slutligen vid 22:30. Jag har också konsekvent tolkning av Koranen och det ökar för varje dag (cirka 200 sidor). Jag får ofta tips från ayatollor, imamer och shejker, och var och en av dem berättar att individens resa till islam är deras rätt.

Det memoreras text innan du konverterar till islam; för mig ändå, kommer skrift avläsningar ske gradvis enligt min förmåga.
Förr i tiden, till insatser sluta konsumera alkohol jag alltid sluta i ett misslyckande; sedan min omvändelse jag trodde aldrig dricka igen. Jag tvivlar inte på att det är livet: mer om Islam för mig att lära sig, njuta och värnar; Jag dödade med hans storhet.

För några dagar sedan, några kvinnliga konvertiter berättade för mig att detta är bara början, och det känns ändå som om de känner sig även efter 10 eller 20 år anammat islam. Slutligen hoppas jag att översätta mellan muslimska kulturen och mediekulturen kan vara förvånad över att befria dig från alla de förändringar som har hänt i mitt liv. När BBC sänder bilden av muslimer ropa "Allahu Akhbar!" I Mellanöstern har vi västerlänningar utbildade för att höra något så här: "Vi hatar dig alla britter, och på väg att spränga oss i Lidl stormarknad när du köper Shoppingen där."
Egentligen, vad vi muslimer säger är "Gud är stor!", Och vi är lugn känsla ledsen efter byar har attackerat vår icke-muslim. Vanligtvis dessa ord förklarar vår önskan att leva i fred med muslimer och icke-muslimer. Om det är svårt att uppnå i världen idag, så låt oss leva i fred i vårt samhälle borde räcka.


KOMMENTARER:

Från berättelserna som sänds av media i samband med erkännandet av en journalist Lauren Booth bevisa att de är i väst har en negativ uppfattning om islam orsakas på grund av propaganda i media, av ett stort antal medier tidigare ett porträtt av islam är en religion av extremister, våldsamma och inte meningslösa. Detta är en stapelbaserade muslimer i Palestina som agerar "självmord" för att försvara sina rättigheter och oberoende som varit obscent och förrådd av judarna. De dåliga bilder av Islam gjordes av dem som inte gillar spridningen av islam. Medan Islam lär ut att hälsade styrkan att fred och välstånd. Islam inte heller tvinga människor att omfamna islam är inte islam.

Vad som lärs ut av islam och muslimer bör predika att upplysa alla män, och om de vill acceptera det eller inte är inte är ansvarig för att bli predikant. Det bör lämnas in till Guds vilja ge vägledning till den person att omfamna islam.

Berättelsen är verkligen tydligt erkännande att fientlighet mot muslimer att islam är inte för att de inte vet islam korrekt. Om de får korrekt information om islam kommer säkert att bli intresserade av islam. Eftersom islam är en religion som har uppenbarats av Allah genom Hans Sändebud Profet Muhammad.

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments, I will reply soon.