RAIHANPAHIMI

publish your book for free?AFF=9142

Friday 4 September 2015

Waarom zou ik Islam - VERKLARING VAN JOURNALIST Lauren Booth (9 november 2010)


Surah Al-Mu'minun: Sectie 99-100

"Tot wanneer de dood achterhaalt een van hen, zegt hij: Stuur me terug, mijn heer, stuur me terug". "Daarheen kan ik goed doen in die hij spreekt, en voor hen is een hindernis tot de dag dat ze worden opgevoed". (Vormen de dood)

Nieuws over Lauren Booth bekeerd tot de islam heeft veel negatieve reacties veroorzaakt.Hier is zijn verklaring over de kwestie - en waarom het is tijd om te stoppen kleinerende moslimvrouwen. Lauren 
Booth. , .'Anyhow Fellow-in-wapens aan niet-moslims begon te lijken hard en gevoelloos.
Ongeveer vijf jaar geleden sinds mijn eerste bezoek aan Palestina. En toen ik daar aankwam om te werken naast goede doelen in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever, draag ik met trots en hoge zelf eigenschap vaak ingebed in de ziel van elke vrouw van de middenklasse blanke vrouwen tot de islam. de armen, vrouwen die ik vermoed zou iets meer dan een lelijke zwarte mantel, en stil te zijn.

Als een westerse vrouw met alle vrijheid, ik ben van plan om professioneel omgaan met mannen alleen. Immers, is dat niet wat de moslimwereld? Rimpelingen onder vrienden columnist voor het oneens met mijn bekering tot de islam, om te bewijzen dat het stereotype beeld van de miljoenen vrouwen die de islam de praktijk nog steeds bestaat.

Op mijn eerste reis naar Ramallah, en latere bezoeken naar Palestina, Egypte, Jordanië en Libanon, ik omgaan met de mensen aan de macht. Zelfs één of twee van hen hadden enge baarden we zien op nieuwsbulletins zijn in de plaats die we op afstand vernietigen van de bom. Verrassend (voor mij), ik begon ook te maken met de vele vrouwen van verschillende leeftijden, die een hoofddoek (hijab) op verschillende manieren te dragen, en heeft machtsposities gehouden.

Geloof het of niet, kan moslimvrouwen leren, lange uren werken als ons, ook de baas van haar man op kantoor. Genoeg dat ze kleineren? Ik hoop het, vanwege mijn bekering tot de islam werd gebruikt als een excuus door commentatoren om allerlei beschuldigingen tegen islamitische vrouwen over de hele wereld te gooien.

Zelfs op mijn weg naar een bijeenkomst over het onderwerp van de islamitische fobie in de media deze week, ik dacht van het kopen van een haak en zich voordeed als Abu Hamza al-Masri (foto). Immers, kijk naar de reactie van veel vrouwen columnisten, zoals ik, naar hun mening niet meer nodig in de strijd voor de rechten van vrouwen. Dus laten we allemaal een diep adem in en ik zal een kleine glimp van de wereld van de islam in de 21e eeuw geven.

Natuurlijk moeten we ook rekening houden met vrouwen die niet goed in vele plaatsen en culturen, zowel binnen als buiten de moslimbevolking werden behandeld. Vrouwen eigenlijk verkeerd worden gebruikt door mannen, niet God ..

Veel praktijken en wetten in de landen van "de islam" zijn afgeweken (of niet-verwante) naar de oorsprong van de islam. In plaats daarvan dergelijke praktijken zijn gebaseerd op de culturele gewoonten en tradities die zijn gegroeid in de samenleving. In Saoedi-Arabië, bijvoorbeeld, de wet staat niet toe dat de vrouwen om te rijden. Deze regel is een uitvinding van de Saoedische monarchie, onze regering nauwe bondgenoot in de wapenhandel en olie.

Helaas, de strijd voor de rechten van vrouwen moest worden aangepast aan de behoeften van onze eigen regering. Mijn reis naar de islam begon met een ontwaken om de kloof die bestaat tussen wat wordt verteld me over alle moslims leven - en de realiteit.

 Ik begon te worden versteld staan ​​van de rust die bestaat in de meeste van hen. Niet alles. Maar overvloedig. En tijdens mijn bezoek aan een moskee in Iran in september vorig jaar, toen pelgrims nemen rituele wassing, buigen en zingen recitaties van het gebed doet me denken aan wat iets anders helemaal van het Westen; van degenen die geweld afwijzen en kies vrede en liefde door middel van stille meditatie (gebed). Een religie die het zelfde als beleden door filmsterren als Richard Gere ziet, gemakkelijker geaccepteerd door de samenleving als je een bekentenis te maken - het boeddhisme.

In feite, elke positie buigen, zitten en knielen in het gebed van de manier waarop de islam wordt gevuld met passages van vrede en tevredenheid. Elk van die begint met, "Bismillahir rahmaneer Raheem" ​​- "In de naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle" - en eindigde door te zeggen "Assalamu Alaykhum wa Rahmatullah" - Vrede zij met u en de genade van God. Onbewust, ik ben gekomen om "God" in plaats van "God" in de eredienst in het afgelopen jaar noemen.

Beide, natuurlijk, betekent hetzelfde, maar voor iemand die heeft bekeerd tot de islam, zou dus vreemde talen gebruikt in de eredienst en in de koran een groot obstakel te zijn. Ik kan er doorheen te krijgen zonder het te merken.

Toen kwam de gevoelens van aantrekking: het gevoel van liefde tussen de moslims en een gevoel van openheid is vrij hoog. Dat is wat ik voel. Wat een vriend-in-armen die niet-moslims begon te hard en gevoelloos kijken. Waarom gaan we niet huilen in het openbaar, knuffelen elkaar, zeggende: "I love you" naar een nieuwe vriend, zonder gevoelens van twijfel en spot? \

 In tegenstelling tot in de islamitische gemeenschap, zou ik emoties worden gedeeld in huizen langs een container gevuld met snoep te kijken en denken, als de wet van God gebaseerd op angst alleen, waarom moslim vrienden die ik geliefd en gerespecteerd niet hun praktijk af te zien en begon te drinken alcohol, van de "vreugde" net zoals we in het westen doen genieten? En inderdaad we dat doen, is het niet?

Tot slot kan ik voelen wat wordt gevoeld door de moslims als ze in ware gebed: een bout van zoete harmonie, de vreugde van het zijn dankbaar voor wat ik heb (mijn kinderen - de foto hierboven) en zet in de zekerheid dat ik niet iets anders nodig, bid ik op het kerkhof Mesumeh (foto) in Iran na het reinigen van het gezicht, armen, hoofd en voeten met water.En alles veranderd na dat.

Sjeik die mij besnijden in een moskee in Londen een paar weken geleden vertelde me: "Haast je niet, Lauren Doe wat je gemakkelijk voelt God is voor u klaar Negeer mensen die zeggen dat je moet dit doen, dragen dat, hebben haar als... . Dit Volg je instincten, volg de Koran - en laat God u leiden .. "

En nu woon ik in een realiteit die gemeen heeft met het karakter van Jim Carey in de Truman Show. Ik besef dat de grote leugen die de gevel van ons moderne leven; dat materialisme, consumentisme, seks en drugs zal ons blijvend geluk te geven.

Ik heb ook achter het scherm en zag veel van liefde, vrede en hoop. Voor nu, zal ik doorgaan met het dagelijks leven, koken diners, het maken van tv-programma's over Palestina en ja, bid voor min of meer een half uur per dag.

Nu, mijn ochtend begint met de dageraad gebeden om 6 uur, bidden weer op 13:30, dan eindelijk op 10:30. Ik sluit ook het lezen van de Koran en er is stijgt met de dag (ongeveer 200 pagina's). Ik krijg vaak advies van ayatollahs, imams en sjeiks, en elk van hen vertelt dat de reis van de individu om de islam is hun goed recht.

Er zijn tekst opgeslagen voordat het wordt omgezet tot de islam; voor mij toch, zal Schrift lezingen geleidelijk plaatsvinden volgens mijn vermogen.
In het verleden, de inspanningen om te stoppen met het consumeren van alcohol ik altijd uitlopen op een mislukking; sinds mijn bekering heb ik nooit gedacht weer drinken. Ik twijfel er niet aan dat dit het leven: meer over de islam voor mij om te leren, te genieten en dierbaar; Ik doodde met zijn grootheid.

Een paar dagen geleden, sommige vrouwen bekeerlingen vertelde me dat dit nog maar het begin, en het voelt nog steeds alsof ze voelen, zelfs na 10 of 20 jaar omarmd islam. Tot slot hoop ik te vertalen tussen de islamitische cultuur en de mediacultuur worden verrast om u te ontlasten van alle veranderingen die in mijn leven zijn gebeurd zijn. Toen zond de BBC het beeld van moslims schreeuwen "Allahu Akhbar!" In het Midden-Oosten, werden we westerlingen getraind om zoiets te horen: "Wij haten jullie allemaal Britten, en op onze weg om onszelf op te blazen in de Lidl supermarkt wanneer u koopt Het winkelcentrum daar."
Eigenlijk, wat wij moslims zeggen is "God is groot!", En we zijn rustig gevoel verdrietig na dorpen hebben aangevallen onze niet-moslim. Meestal zijn deze woorden verklaren onze wens om in vrede met moslims en niet-moslims te leven. Als het moeilijk is te bereiken in de wereld van vandaag, laten we dan in vrede leven in onze samenleving moeten volstaan.


OPMERKINGEN:

Uit de verhalen uitgezonden door de media in verband met de erkenning van een journalist Lauren Booth bewijzen dat zij in het westen heeft een negatieve perceptie van de islam wordt veroorzaakt als gevolg van propaganda in de media, door een groot aantal media eerder een portret van de islam is een religie van extremisten, gewelddadige en niet hersenloze. Dit is een stack gebaseerde moslims in Palestina die handelen "zelfmoord" in de verdediging van hun rechten en onafhankelijke dat is de obscene en verraden door de Joden. Het slechte beelden van de islam werd gedaan door mensen die niet van de verspreiding van de islam. Overwegende dat de islam leert dat de kracht om vrede en welvaart begroet. Islam ook mensen niet dwingen om te omarmen de islam is niet de islam.

Wat wordt onderwezen door de Islam en de moslims te verkondigen aan alle mensen te verlichten, en of ze willen om het te accepteren of niet is niet verantwoordelijk voor predikant te worden. Het moet aan Gods ingediend, zal leiding geven aan de persoon die de islam omarmen.

Het verhaal is inderdaad duidelijke erkenning dat de vijandigheid tegen moslims dat de islam is niet omdat ze niet goed weten islam. Als ze accurate informatie te krijgen over de islam zeker geïnteresseerd zullen zijn in de islam. Want de islam is een religie die is geopenbaard door Allah via Zijn boodschapper profeet Mohammed.



Wallahu; alam.

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments, I will reply soon.