RAIHANPAHIMI

publish your book for free?AFF=9142

Monday 30 November 2015

İnme sonrası Duygusal ve Davranış Değişiklikleri


İnme sonrası Duygusal ve Davranış Değişiklikleri 




Kurtarma Duygusal Faktörler
Bir inme sonrasında, eşim o kurtarmak ve eve geri getirmek ilk gün kaygı, korku, hayal kırıklığı ve olur.   Başlangıçta o imkansız basit zihinsel görevleri yapmak için yapar karışıklık acı. O sık sık çaresiz ve bağımlı hissetmek ve öz-değer onun duygusu azalır. Ben bakıcı olarak ve tüm aile bireyleri yetim sınırlamaları anlamak ve iyileşme için uygun bir zaman tanımak için önemlidir. Öz-değer, güven ve yaşam zevki giderek dönecektir. İlk birkaç ay olarak eşim onu şifa ilerleme çok yavaş. Ben bakıcı ve sorumlu kocası olduğu gibi ona bakmak ve kapsamlı bir bakıma ihtiyaç için çok sabırlı olmak. 
Ne olduğumu   vermek için çok çalışın   ona cesaret. Bu inme mağdurları için son derece önemli motive edici bir faktördür. Bakıcılar kritik kaçınmalısınız. Yani ne yapıyorum, inme Büyükşehir Creator Allah'ın planı ile eşim saldırıya uğradı kabul çalışın. Olay bizim öz iyiliği için Allah tarafından planlanmaktadır. Herhangi bir nagging ve öfke inme kurtulanları üzgün eğilimindedir ve çaba teşvik ziyade cesaretini kaçının.
Belirlenmesi inme etkilerinin üstesinden gelmek için gereklidir. Hastalar sakatlık uyum ve tedavi ile onlar artıracak ikna olmak için istekli olmalıdır. Bu irade ödemek yok kurtarmak için vurguladı gerekir. Hiçbir şey kendi zor işleri kendi kurtarma nasıl yardımcı görmek gibi bir son inme kurtulan beden ve ruh yükseltmek yardımcı olur.   Onun kurtarma için umut ev rehabilitasyon 6 aylık süresine göre birleştirilmesi olduğunu. O az kendini yapmak emin kazanmak   başlar, hareketin
Ben olumlu bir iyileşme teşvik aşağıdaki yönergeleri uygulanmaktadır ediyorum.
  • Set ulaşılabilir hedefler iyileşmeye giden yol basit başarıları inşa edilmiştir.
  • Günlük faaliyetleri ve rutinleri içinde kurtulan dahil edin.
  • Yetim sınırlamalar kabul ederken, bağımsız faaliyetleri teşvik.
  • Aile ve toplum içindeki sosyal kişileri korumak için çalışın.
1.       Set ulaşılabilir hedefler iyileşmeye giden yol basit başarıları inşa edilmiştir.
Ne yapıyorum Tanrı, Allah Mercy dua eğer karım normal konumuna geri kurtarmak yönündeki umudunu koymaktır. Eşim dua gerçekleştirmek ve kurtarma işlemi ona kısıtlılıkları ve engelliliği iyileştirmek için gidiyor Allah'a umut koymak için koçluk oldu. Ben destekleyen ve cesaret onu egzersizi vb parmağı, bacak, sıkı ve hatta basit bir hareketi yapmak. Bunu yaparak o meydana biraz iyileştirme ve değişiklikten onu kas ve bit hareketini yapmak için daha güvenli olacaktır. Bu, gelecekteki canlı onu emin getir. Bu onun iyileşme sürecini hızlandırmak için en etkili iç güçlendiricidir. Elhamdülillah değişim büyük ve onun başarı çok büyük.
               
2.       günlük aktiviteler ve rutinleri içinde kurtulan dahil edin.
En önemli şey inme saldırı onun sınırlı hareket sonra, kendine güvenen arka sağ kol ve bacak sakatlık hastayı kazanmaya çalışın ve onun günlük yaşam ihtiyacını (DLN) yapmak için onu zorluklar yapmak. Birkaç hafta için ben onun tüm DLn yapıyorum ama altı güve o kurtarma biraz daha iyi sonra, sonra o tür içme ve yemek olarak kendini bir kaç etkinlik yapmak yönetmek. Ben koçluk tutmak ve kurtarma için onun şifa iyi ve daha hızlı olduğunu ona motivasyon veriyorum. Böylece onun iç kendine güven veren ve daha iyi iradesini elde etmek ve onu bağımsız olabilmesi için umut. Elhamdülillah o stratejinin başarılı ve daha hızlı iyileşmesi için onu başardı gibi görünüyor.
3.       yetim sınırlamalar kabul ederken, bağımsız faaliyetlerini teşvik etmek.
Onun DLn yaparken bağımsız olması karıma teşvik vermek. Onun cam ve cam mola düşürdüğünüzde birkaç kaza olur. O kadar sinirli ve her zaman onu şimdi hiçbir şey yapamaz devre dışı kişi olmak için söyledi, Ama belli sınırlama ile kendini yapmak için tekrar öğrenmek zorunda olduğunu ben ve ailem onu motive deneyin. Yeni doğmuş çocuk gibi dediği süreç çocuk desteklemek ve ona karşı güven kurtarmak kazanmak için o meyilli iyileşme görünüyor her gün onu motive tamamen vererek, büyüdükçe onu bağımsız bir insan olmak mümkün için her gün yeni bir şey öğrenmek zorunda Biz o kol ve bacak hareketi ve kendisi tarafından küçük bir şey yapmak mümkün daha şifa elde olan bu süreci yaptım Allhamdulillah bir yıl sonra, bağımsız bir insan olmak. Şimdi zaman geçmesi o böyle çamaşır makinesi, çamaşır plaka ve cam yıkama bezler evde hafif bir işi yapmak için yönetmek, üzerinde 15 yıl   ve diğer mutfak gereçleri. Kendisi tarafından banyo almak yönetmek.
İnme Etkileri
İnsan zihinsel işleyişinin farklı alanlarda beyin anlaşma farklı yanları. Genel olarak konuşursak, felç nedeniyle beyin hasarı aşağıda belirtilen sorunların türlü neden olur. Bununla birlikte, tam olarak aşağıda açıklanan değerlere zıt olan etkileri sol elli bireyler sonuçlarında beyin yaralanması dikkat etmek önemlidir.
Sol Beyin Hasarı (sağ taraflı güçsüzlük (hemipleji))               
Sol beyin hasarı ve felç sağ tarafında olanlar konuşma ve dil ile ilgili sorunlar var daha olasıdır. Apart dil sorunları, bu kişilerin bir yabancı sorunu ile karşı karşıya olduğunda, temkinli tereddütlü, endişeli ve düzensiz olma eğilimindedirler. Sağ hemipleji olanların çoğu, hemen olumlu geribildirim bir sürü tamam yaptığını sık sık güvence gerekir. Adımlarla aşağı görevleri Breaking ve öğrenmeyi yardımcı olacak sık sık pratik.
Bu benim için ne   karım, yaklaşık bir ay inme saldırıdan sonra, eşim konuşma ile sorunum var, o insanlarla konuşmak, bir söz söylemek ihmal biraz zaman alacak. Günün çoğu o sessiz olmak ister. O da bile kendimi kimin o ben onu karşılamak zaman sabah anda tanımak için birkaç dakika sürebilir her gün ona özen, çok yavaş bellek olacak ve bir şeyler tanımak için biraz zaman alabilir olur. Bu durum yavaş yavaş bir ay sonra gitti ve o mümkün bir yıl sonra tekrar normale dönmek için. Bu noktada bakıcı rolü çok önemlidir. O sabırlı olmalı ve niyeti sürekli inme kurtulan iletişim Hasta kendi belleği kurtarmak için yardımcı olmak için elinden geleni koymak gerekir. O bakıcı yanında inme kurtulan hızlı iyileşme süreci için yaptığı yardım almak için Tanrı'ya çağırmanız gerekir. Elhamdülillah tarafından bir buçuk yıl sonra konuşmasını ve hafızayı geri kazanmak mümkün, bu eşim yapmaya devam.
Sağ beyin hasarı (sol hemipleji)
İnsanlar genelde bir vuruş değil, etkilenen dil ve konuşma varsa, bir inme kurtulan değer düşüklüğüne uğramamış olduğunu varsayalım. Bu doğru değil! Mesafe, boyut, konum, hareket hızı, biçim ve nasıl parçaları wholes ilgili yargılamaya yeteneği - Sol hemipleji mekânsal-algısal görevleri ile sorunlara neden olabilir. Şiddetli mekânsal-algısal açıkları olan insanlar eşit şiddetli dil açıkları ile daha öz bakım daha fazla sorun olabilir. Sayfadaki yerini kaybetmek çünkü okuyamaz çünkü, ama - onlar bir kağıt okumak mümkün olmayabilir. Onlar çok çabuk ve dürtüsel bir davranış tarzı var ve kolay yeteneklerini overestimating yapar bir yol davranmaya eğilimindedir. Onlar açıkları habersizdiler ve hatta küçük mekânsal-algısal engelli tehlikeli olabilir yani örneğin sürüş olmayan görevlerin kendilerini yetenekli düşünebilir.
Tek tarafı ihmal
Birçok inme kurtulan görme alanı defektleri var - (her ikisi de gözleri ile ne görebilirsiniz) yarısını görsel alanda olduğu için yukarı, en basit anlamda, orada değil. Bu genellikle kafa çevirerek telafi edilmektedir. Ancak, bazı bireyler, sol hemipleji genellikle olanlar, bir yan var yaklaşan sol tarafı var olduğuna dair hiçbir anlamda, ya da herhangi bir şey ya da hiç kimseye azaltılmış aralıkları şeylere sahip. Bu ihmal denir ve potansiyel bu bireyler için izole edilmiştir.
Depresyon
Inme sonucu Depresyon ile başa çıkmak için bir eş ve aile için en zor faktörlerden biridir. Ağlama bir miktar, ailesine üzücü olsa da, inme mağdurun büyük ölçüde değişti koşullar doğal ve normal duygusal tepki olabilir. Ancak, inme nedeniyle kimyasal değişimler genellikle zamanla artıracak bir devlet, pasif ve müstakil görünen kurtulan ile derin depresyon ve ilgisizlik, neden olabilir.
Bu durum, gerçek, o benim göreli onu görmeye gelmek her kez ağlamaya büyük olasılıkla, o istemediğiniz bazı zaman konuşmak için eşim olur mutlaktır. Ne düzenli olarak her gün ona iletişim yoluyla, ona yardım etmeye yapıyorum, o hareket yeteneğini geri kazanmaya kendini denemek için güçlü bir iradeye sahip olması gerekir, konuşmaya devam ve durum sadece bir kaç ay için gerçekleştiğini onu emin vermek , konuşmak vb yürümek ve. Bunu yaparak o adanmış niyetini koyacağız inme saldırısı öncesinde olduğu gibi onu normal durumunu geri kurtarabilirsiniz faaliyetleri yapmak için elinden geleni denemeye devam. Allahmdulillah bu strateji bir yıl sonra onun için iyi bir şifa vermek mümkün değildir.
Duygusal Sorumluluk
Genellikle, ağlama aşırı kurtulan etrafında neler olup bittiğini hüzün ya da az ilişki var gibi görünüyor. Beyin zedelenmesine bağlı duygusal kontrol kaybı, duygusal sorumluluk denir. Düşman görünen zaman gülerek, ya da kızgın olduğunda, mutlu ağlama sırasında duygusal kararsız olan biri üzgün olmayabilir. Eğer mümkünse, (parmaklarını elleri alkışlar veya yakalamaya tarafından) bu tür bir kişinin duygusal davranışlarını kesintiye genellikle iyi bir fikir olduğunu onlara utanç ve yorgunluk tasarruf.
Ona özel bir dikkat vererek, duygusal sorunu eşim geri kurtarmak için ne yapıyorum, ben yeni doğan bebeğin bakımı gibi onu bakmakta duyuyorum. İlk birkaç ay için odasında tüm gün onu uyum var. Daima onun yanında ve onunla iletişim. Birlikte Sleeping, gece ve gündüz. Yavaş yavaş normale döndü bana bizzat onu alarak bir yıl süreden sonra onu duygusal.
Ona bu özel bakım yaparak, onu sağ kol ve hareket edemez bacak bakarak, depress onu önlemek ve olumsuz düşünmek Uyuz, onun aklı düşünme bir devre dışı kişi olmak, endişelenmeyin onun geleceği iyi şekilde gerçekleştirmek mümkün olmaz eşi, çocuğunun ve sorgulama bin bakamıyorum.
Için  bu kritik durum esnasında dikkat çekici onun samimiyet ve dürüstlük göstermek gerekir eş düşünme onu negatif düzeltin. Bakıcı inme survivor ile başa çıkmak için, sabırlı olmalıdır. İyileşme süreci sabırlı değilseniz, biraz zaman alabilir ve yarım vazgeçmek olabileceğinden, survivor sorunu ve stres ile dökümü. Bu iyileşme sürecini etkilemek ve aynı zamanda iyileşme sürecini yavaşlatabilir bir dirençli olacaktır. 
               
Kişilik değişikliği
Kişilik ve duygusal tepki değişiklikler inme sonrası sık görülür. Tipi, boyutu ve inme yeri yanı sıra bireyin önceki kişiliği bütün bu değişikliklerin ne olacağını bir yatak var. İnme kurtulan karakterine tamamen öfke, dikkatli ya da anksiyete duyguları gösteren farklı bir insan gibi görünebilir. Etkilenen birey de bu-ve his bir kişinin daha az hissedebilirsiniz.
Bu bakıcı tarafından yüzü olmaya en zor ve meydan durumdur. Biz hasta kişiliğini tahmin edemez ilk birkaç ay için, aydan aya değişen devam. Bir süre sonra bakıcının stres durumla karşı karşıya ve biz kümes ve stresi yönetmek edemez eğer depresyon olmak. Bunun için bana ne   benim inme karısını bakmakta ikinci yılı. Benim durumumda benim stres serbest bırakmak için alprazolam (zanex) ile desteklemek zorunda kaldı, ama sadece bir süre için bu ilaç sadece etkili.
Bu sorunu gidermek için. Aşağıdaki eylem yapıyorum:
    1. Pray Allah, orta gece zikir için (solat) (10000) defa şöyle dedi: "Allahü Ekber" (Allah The Great).
    2. Onun Zevk için sormak ve eşim bakamadı benim öz O'nun rızası, herhangi bir günahı affeder lütfen Allah kurtuluş için dua edin.
    3. Anlam ve öğretmek anlamak, Kur'an okumasını, benim günlük hayatta uygulamaya çalışın. (Bu günlük faaliyetlerin rutin olarak, benim süt planlamak zorundadır.
    4. Bağış (Ben daha fazla para varsa, bağış miktarı I az para varken, küçük bir miktar bağışta tutarlı olmaya çalışın, daha fazla) bir günlük rutin olmak.
Böylece kişisel yorum ve uygulanan bu benim depresyon ve stres iyileşmek vardır. Ne zaman kendimi güvenini kazanmak mümkün ve normale döndü, ben mümkün benim devre dışı karım dikkat çekmek için konsantre. By yönetmelik İslam tarafından bir koca olarak benim yükümlülüğünü yerine getirmek için benim niyetim koymak. Bu niyet ile, Allah bana güvenen, hasta ve samimiyet ile yapıyor verir. Ben daha 15 yıldır bakım eşim alarak karşı karşıyayım paradigma kayması, tüm yükü ve sıkıntı fikrimi ayarlayarak ve uygulamalı bana ahirette Allah'ın ödül almak için bir motivasyon faktörü olmayı başardı. Cennet umuduyla.
 
Rütbe yüceltmek için sürecin parçası eşim onu ​​ahlak geliştirildi zaman zaman, onu bakım alarak kocası tarafından gösterilmiş samimiyet ve özveri görünce, o olumlu ve yetenekli Allah tarafından verilen handikap kabul aklınıza gelebilecek olan Onun mütevazı ve daha önce yapıldığını günah silmek için Yani, bu evrende O'nun test ve sorun ile hasta olanlara Allah'ın vaadi. Amin.
Hafıza Açıkları
Neredeyse ancak hafif herhangi beyin hasarı, dil, mekansal-algısal ve tutma açıklıklı zorluklar katkıda hafıza sorunlarına neden olabilir. Yeni öğrenme zor iken en inme mağdurları için, (inme öncesi itibaren) eski bilgileri hatırlayarak, kolay kalır.
 
İlk ay oldukça ciddi için eşim hafıza açıkları olmak olur. Onu ilk o uykudan uyanmak onu hafızasını geri kurtarmak için biraz zaman alacaktır farkındayız. Gözlerini açtığınızda, o onun önünde kendimi gerçekleştirmek için bir kaç dakika sürdü olacak. Altı ay sonra, o muktedir hızlı iyileşme onun hafızası. Eşim için şifa zaman onun anısına, yaklaşık bir yıl alınan süre için tekrar normale olmak.
Bakıcı olarak ben sürekli moral vadede ona destek veren ve ona yardımcı onu her gün chit chat yoluyla hafızasını geri çağırmak için. Belleği kurtarmak için hızlandırmak için bu yaparak onu mümkün. Böylece faaliyetler beyin hafıza egzersiz parçasıdır.
 
Ona yardım ederek, eşim bellek iyileşmek için kullanıyorum başka bir yöntem akıcı Kur'an okumaya. Zaman zaman, onu koçluk olarak, erken bir aşamada Pen Gör Kur'an kullanılır. Kuran ifade ile ifade okumak için mümkün. Sonra eşim onu ​​okuma hızını parlatmak için ezberlenecek izleyin. Bir yıl sonra, o muktedir akıcı okuma.
 
Normale döndü onun hafızasını iyileşmek o muktedir bu tekniği kullanarak. Normale döndü Şu anda onun bellek. O inme sonrası inme öncesinde bilgi ve ayrıca bilgi ya hatırlıyorum. Bir süre onun bellek bana daha iyidir. Elhamdülillah, eşim hafızasını geri verilen Teşekkürler Allah.
Genelleme
Bazı inmeli hastaların yeni bilgiler öğrenme yeteneğine sahiptir, ancak diğer benzer durumlarda (genelleme) bu öğrenme uygulamak mümkün değildir. Örneğin, onlar ise hastanede ve bir tekerlekli sandalye güvenli transferleri yapabilir, ama bir kez evde edemiyoruz. Onlar çok hassas ve çevrelerindeki değişiklikleri genellikle korkulu hale gelebilir ve böylece yararlanacaktır ve etkin olarak kurulmuş rutin tarafından teselli.
Duyusal yoksunluk ve aşırı stimülasyon
Birçok yeni inme kurtulan çok uyarımı ile boğulmuş. Ziyaret ederken, tek başına ya da küçük, sessiz gruplar halinde gitmek ve bir kerede konuşuyoruz.
Tersine, bazı inme kurtulanlar psikolojik strese yol açan, duyusal yoksunluk sabit bir seviyede acı onları neden, dokunma, basınç, görme veya ağrı duyumları azalmış olabilir. Gecenin sessiz usulca oynayan bu-radyo ya da yardımcı olabilir üzerinde sol yumuşak bir ışık bileşik olabilir.
Kalite kontrol
Hatta küçük beyin hasarı davranışı denilen kalite kontrolünün bir hafıza ile ilgili bölgeyi etkiler. Bu bireylerin kontrol etmek ve kendi davranışlarını kontrol ne kadar iyi ifade eder. Önceden titiz kişi yıkanmak için başarısız ya da sinek zip, ya da eskiden kibar kişi kaba ve saygısız hale gelebilir. Bakıcılar, bu açıkların farkında olmak gerekir ve onlar için telafi etmek için uygun çabaları övgü.
Wallahualam 
 
Turkey

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments, I will reply soon.