Par Make fru Anses Äktenskapsbrott
Under hela deras äktenskap OM ...
Sådana äktenskap är mycket vanliga i dessa dagar eftersom familjer väljer oftast det här sättet att undvika pinsamheter. När ett barn kan känna "gravid utanför äktenskapet", snabbt bortgift snabbt.
Baserat på detta faktum, är äktenskapet ogiltigt, då paret kommer att
leva i zina @ evigt ... Denna fråga har ställts till en lärd, där många
frågor. uppstår ett annat problem från trädet. Jag delar dem med dig eftersom de är mycket viktiga:
FRÅGA:
Vad är domen av gifta kvinnor som är gravida (utom äktenskapet). Är det sant att om en man gifter sig med en kvinna som är gravid först regerade som ogiltig och ska gifta sig igen om det ofödda barnet är fött? (efter 40 dagar gammalt barn). Vad är status för barnet så vitt jag vet att dessa barn inte kan byggd enligt faderns namn och om barnet är en kvinna, kan fadern inte vara en väktare.
FRÅGA:
Vad är domen av gifta kvinnor som är gravida (utom äktenskapet). Är det sant att om en man gifter sig med en kvinna som är gravid först regerade som ogiltig och ska gifta sig igen om det ofödda barnet är fött? (efter 40 dagar gammalt barn). Vad är status för barnet så vitt jag vet att dessa barn inte kan byggd enligt faderns namn och om barnet är en kvinna, kan fadern inte vara en väktare.
Svar:
Enligt Dr Wahba Zuhayli, författare al-Fiqh al-Islami, ett rättsligt
tomrum av en man gifter sig med en kvinna som är gravid utanför
äktenskapet eller förhållandet betecknas som "äktenskapsbrott" när det
gäller rättsvetenskap är fatwa Maliki. Men behöver inte barn till kvinnor måste vara minst 40 dagar eller mer för att utföra ceremonin senare.
Denna skola kräver män som vill gifta sig med en kvinna som deltar i äktenskapsbrott bör den först heliga livmodern. Hur
genom att vänta tills de senaste tre kommande månaderna (en period)
eller under en period av tre månader från den senaste gången han begick
otukt (al-istibra).
Majoriteten av forskare är överens kräver istibra "i syfte att
upprätthålla renhet härstamning härkomst eftersom det skulle innebära
att statusen för en legitim barn. Byggd
med standarder eller inte vara gift med en makes otrohet efter fallet,
då problemet väktare äktenskap för flickor och frågor om arv i form av
islamiska lagar. Om detta villkor ignoreras, och ceremonin
fortsatte ofullkomliga eller skadats av äktenskap, fördömde den illegala
där separation av paret måste fördömas; om kvinnans utåt tecken på graviditet eller inte. Om en kvinna befinns innehålla utomäktenskapligt förhållande, då istibra "barnets födelse.
Gäller ej äktenskap innan mamma baserad på hadith: "Den som tror på
Allah och den Yttersta dagen, låt honom inte spola vatten på grödor
andras (Det samlag med en gravid kvinna inte av utsädet) (Berättad av
Abu Dawood.. och även av al-Tirmidhi med en Hasan anges som orden
"andras barn"). Inklusive en annan autentisk hadith al-Hakim av
kvinnorna krigsfångar småningom följde slaget vid Hunain, som
distribueras till de stridande, vilket innebär "en gravid kvinna inte
fullbordade fram till födseln. "Denna bestämmelse gäller
även i Hanbali skolan, särskilt för en man som har kvinnornas ställning
baserades på hadith berättad av Imam Ahmad bin Hanbal säger:" Låt inte
en man att knulla en kvinna som är gravid inte från frö. "Ytterligare
villkor för denna sekt är att kvinnor bör omvänt sig från synd som han
har gjort det att ta bort den från lagligt ursprung av Koranen till
äktenskapsbryterskan: äktenskapsbrytaren kan inte gifta sig utom en
äktenskapsbryterska eller en polyteist kvinna och äktenskapsbryterskan
kan inte gifta sig men också med otuktig eller en avgudadyrkare, som är
förbjudet för människor som tror (al-Nur: 3)..
Dessutom, om de inte gifta sig äktenskapsbryterska som antyds i versen. Den
är baserad på hadith: "En person som verkligen omvänder sig från sina
synder (uppriktig ånger) är som en ren från all synd." Och han
reciterade en vers av Koranen från sura al-Baqarah vers 222: Allah är
kärleken till dem som vill omvända sig och alltid hålla renhet. Medan
Hanafi domaren godkände äktenskap av en man som gifte sig kvinnor som
begår äktenskapsbrott med en annan man, om det är säkert att kvinnan var
inte gravid. Om hon är gravid krävs också att gifta sig
med henne tillstånd kan inte vara jävla med henne tills hon födde enligt
punkterna 23-24 i Sura Al-Nisa 'som inte lista det som en olaglig
kvinna gift:
"Förbjudet att du är mamma och dina döttrar och din syster och din paternal mostrar och dina maternal fastrar och bröders dotter
systrar dotter och era mödrar som har suger dig foster systrar och
mödrar till era hustrur och era steg döttrar som är i förmynderskap. (född)
av dina fruar till vilka du har gått in, men om du inte har gått in på
dem, det finns ingen skuld på dig (i marring dem), och hustrur era söner
som är dina egna höfter och att du bör ha två systrar tillsammans, utom
vad som redan passerat; Allah är förlåtande barmhärtig. "
"Och alla gifta kvinnor utom de som din högra hand besitter (detta är)
Allahs ammunition till dig, och lagligt för din är (alla kvinnor)
förutom de, under förutsättning att du söker (dem) med din egendom, med (dem) i äktenskap inte begå otukt. Då
som till dem som du vinst genom att ge dem deras hemgift som utses, och
det finns ingen skuld på dig om vad du gemensamt komma överens efter
vad utses; Allah är att veta vis ". (an-Nisa ': 23 och 24).
drevet detta bekräftas av hadith berättad av al-Bukhari för
äktenskapsbrott gifta kvinnor: Son är född av Gud i sovrummet (som är en
legitim rätt av mannen), och miles av äktenskapsbrytare (stening). Det visar att sperma äktenskapsbrytaren inte förbjuder giftermål förhållande. Sekten instämde med Hanbali och Maliki som förbjuder sexuellt umgänge med män som gifta kvinnor som är gravida inte från frö. Så kvinnan som levererade sin dom på samma Hadith:
"Den som tror på
Allah och den Yttersta dagen, låt honom inte spola vatten på grödor
andra människor. (Det samlag med en gravid kvinna inte av utsädet)." (Berättad av Abu Dawood).
Syafie kräver också någon som är en gift kvinna begår äktenskapsbrott par enligt punkt 3, Sura al-Nur. Handlingen att äktenskapsbrott är inte olagligt att de förbjudit dem för ett giltigt äktenskap lagliga. Fatwan var enats forskare. Lineage
barn Enligt en styrande majoriteten, om en kvinna föder efter sex
månaders äktenskap, då barnet till sin giltiga som anständigt. Om mindre än denna period, kan det inte anständigt honom
om han insisterade på att hävda att barnet var hans son eller det är
inte klart bevis är det främst ett resultat av utomäktenskapligt
förhållande i linje med värdighet en muslim. minimiperioden
på sex månader är baserad på hadith berättad av al-Bayhaqi där under
regeringstiden av Umar, det var en kvinna som födde barn efter sex
månader gravid. hon Umar fördes inför domaren beslutat att genomgå stening. Fallet fick kännedom om Ali och han sade: Kvinnan var inte meningen att stenas. Hans ord känd av Umar, och han fortsatte att skicka sändebud för att fråga Ali om det. Ali
reciterade sedan versen 233 av sura al-Baqarah, vilket innebär: Och
mödrar ska dia sina barn så att även de senaste två åren för de som
önskar att slutföra det ammade processen ....
Då han läser vers 15 av sura al-ahqaf, vilket betyder: Och björnen fram
till slutförandet av processen för avvänjning tar 30 månader ....
Skillnads två perioder i de två verser i Koranen är de senaste 6
månaderna (30 månader - 24 månader tillsammans 6 månader). Så kan det inte anses vara barnets födelse av äktenskapsbrott, därför var de tvungna att avbryta stening av kvinnan. bara
den rättsliga ställningen för ett oäkta barn ensamt kan inte lysande
make den gravida kvinnan utanför äktenskapet och därför inte vara
förmyndare. Enligt National fatwa kommitté 57 på 10 juni 2003 klargörande av begreppet oäkta barn är som följer:
* Barn födda utom äktenskapet om huruvida resultatet av äktenskapsbrott eller våldtäkt; *
Barn födda i det sista med sex månader till två Lahzah Qamariah av
bruden (så hon födde) och han är inte resultatet av samlag syubhah; och
* Barn födda under de senaste mer än sex månader två Lahzah Qamariah av
äktenskap och det finns inga belägg i fråga om lagstiftning som barnet
föds utom äktenskapet av en pant (erkännande) av de berörda (man och
hustru, eller en av dem), eller fyra vittnen som uppfyller kraven i
enlighet med islamisk lag som processen med förbannelser.
Wallahu'alam.
Sweden
No comments:
Post a Comment
Thanks for your comments, I will reply soon.