RAIHANPAHIMI

publish your book for free?AFF=9142

Friday 13 November 2015

Familie vedligeholdelse er ifølge evnen



Ifølge islam en hustru har ret til underhold og tilstrækkelig vedligeholdelse fra sin mand. Indlysende ved Guds ord siger, "Mænd er de vedligeholdere af kvinder, fordi Allah har gjort nogle af dem til at udmærke andre, og fordi de bruger ud af deres ejendom, de gode kvinder er derfor lydige, bevogtning det usete som Allah har bevogtet, og (som til) dem på hvis side du frygter desertering, formane dem og lade dem alene i de sovende-steder, og slog dem, de, hvis de adlyder dig, må du ikke søge en måde mod dem, helt sikkert Allah er høj, Great "( An-Nisaa '4:34).
En ven ved navn Hakim bin Mua'wiyah bin al-Maidah Qusyairi ra nogensinde hørt ham sige, at han engang spurgte Profeten, "O Allahs Sendebud! Hvilke rettigheder mand og kone vi?" Allahs Sendebud sagde hvilke midler : »Vogt ham, når du spiser, og når du giver ham tøj til at klæde."   (Fortalt af Abu Dawood i hans Sunan Abu Dawood, nej 1830.).
Ifølge denne historie, at islamisk lov Depute til manden bære bekostning af mad og tøj til  kone og børn, og dette inkluderer passende bolig, transport og medicinsk behandling, når syge. For eksempel, en mand er i stand til at levere solide måltider til sin kone og børn, såsom ris og fisk egnet, er det beregnede har givet nok næring endda dage ved at spise fisk og grøntsager, og kun en gang om måneden for at spise kød eller kylling.
Penge bør gives på vis mængde give konen på en passende og rimelige priser for besparelser, og også til at klare akutte tilfælde. En mand, der ikke giver et stipendium hensigtsmæssigt og rimeligt er beregnet til at have begået økonomisk terrorisme til konen, hvis kone er en husmor, der ikke har noget andet end penge givet manden indkomst.
En kone, som arbejder har også ret til underholdsbidrag at fuldføre dressing herunder sokker, undertøj, tørklæder og så videre minimum 2 par  inden for et år. Alt dette skal til at stole på et rimeligt grundlag i overensstemmelse med lovgivningen. Mener, hvis manden giver tøj, der ikke er god, alt for sjældent at afdække Nøgenhed eller oprette en hjem, men har ingen elektricitet eller vand eller mad tilberedt men ikke nærende og overkommelige mand, er manden som denne kategoriseret som en nærig mand.
Islamisk lov fastsætter også vedligeholdelse er baseret på evnen af ​​en mand og den mand er ikke fair at byrden selv ud over deres evner. Hvis manden nægter at give vedligeholdelse af basale levende behov., Derefter kone har ret til at tage pengene uden hans mand kendskab efter familiernes behov udgifter. Dette er begrundet i islamisk lov.
Denne argumentation af følgende:
Profeten Muhammed blev spurgt af hustru til Abu Sufyan, Utbah bin Rabi'a der kom til at klage til profeten,  "O Allahs Sendebud, Abu Sufyan er en nærige mand. Kan jeg tage en del af deres ejendom til de behov, vores familier ? "Profeten sagde, hvilket betyder:" Det er okay for dig at bare dine behov med venlighed.    "(Fortalt af Al-Bukhari)
Hvis konfronteret med en nærig mand, kan konen tage hemmeligt passende   sum penge til at dække udgifter til pasform og ordentlige krav til sig selv og børn, tjenere, hvis nogen, uden at pådrage sig Synd, selv konen faktisk har lettet byrden af Guds afstraffelse af sin mand i én vognbane i det følgende. Forskere har argumenteret, med venlighed i at tage ejendommen  betyder for mådehold og ikke at beskadige ejendom mand. Hvis det opdages af sin mand og kæmper, tvinger en mand og kone kan bede om separation (skilsmisse) af Sharia Court orden.
Hvad jeg øve vedrørende de månedlige udgifter for min ægtefælle og børn, hver måned jeg forudsat beløb beløb for underholdsbidrag til familiemedlemmer, lommepenge til min kone, og også opsummere beløb til at hjælpe mine forældre. Hver måned vil jeg give til   min kone 10% af min grundløn og 10% til min patent.
Jeg husker stadig den første måned af min første løn i 1980.
"Skat, tage," Jeg gave bevillingsrammen til min kone efter modtagelse min første løn løn ..
"Hvad er inde i Bang" min kone spurgte med overraskelse.
"Disse penge er for dine udgifter"
Konen åbnede kuverten og så de penge RM100 hun bed observeret.
"Tak Bang, for meget for mig"
"Ikke så meget honning". Jeg bare overbeviser hende.
"Hvor meget din månedlige løn Bang." Kone bad for mere info.
"Tusind, en reduktion af honning RM100 og RM100 til Wan og Che" Jeg fortalte min kone om mit ønske.
Da denne dato hver måned jeg havde lovet at sort ud for far og mor, jeg kalder Wan og Che, og min kone.
Så jeg har sat min forpligtelse til at sikre vedligeholdelsen til   min   kone og familie starter år 1980.
I tråd med tidens gang og expending af min familie ved Guds forsyn til os. I 1997 min månedlige indkomst har stigning til 4-cifret om måneden.   Jeg stadig sætte en værdi af 10%  for min kone og 10% for mor og far. Ved sætte en side af hver måned løn jeg formår at opfylde min pligt og ansvar at min kone, familie og forældre uden at fejle.
Hver måned vil jeg give mandat til min  kone til  holdt gemme  hele familien vedligeholdelse   penge af vores familie. Hvis det er nødvendigt, jeg vil tilbage sum penge fra tid til anden, hvis har brug for at brugt. Min begrundelse for at gennemføre denne metode, fordi det kan udsætte og uddanne min kone et   vigtigt ansvar i at holde familiens økonomi (finans ministerens til familien).
Denne tillid er bevidst gav min kone som en tilskyndelse til hende. For at motivere den følelse af ansvar til familien og også at kunne  opleve, hvordan ansvaret for at opretholde den finansielle velfærd af familien som en tuf job.  Sådanne situationer bringer bevidsthed til behovet for sparsommelige kone i butikken og nødt til at bruge i deres betyder mand.
Denne metode   har også været i stand til at overbevise min kone, at jeg er en mand er den, der er så sikker og kærlighed til hende. Hvis bruge så mange penge hver måned til kone og hendes har at tage sig til sikkerhed og bruge med omtanke. Efter alt hvad jeg har gjort på en sådan måde, at blive vist i den første måned jeg gav mandat til konen, hun var godt nok til at stole på den frelsende hensyn til familiens udgifter.
Udover, jeg gjorde en taktisk   måde er at etablere et venskabeligt forhold mellem min kone og min  mor og min far.   Hver måned vil blive givet penge til dækning af udgifter til begge mine forældre. Jeg stoler på min kone til at levere de penge hver måned. På denne måde   vil der være kærlighed mellem kone og både min mor og far. Fordi i øjnene af mine forældre det vil danne et positivt indtryk af deres datter i loven er en meget barmhjertig og tage sig af dem. Denne taktik gør vores familie forhold mellem min kone og mine forældre   er altid   i meget god stand, er situationen forlænge indtil denne dag.
Indimellem når  have lidt flere penge, vil jeg oplyse min kone, at jeg selv   vil give nogle penge til sine forældre, og jeg personligt vil give pengene til hendes mor og far .. Denne handling blev gjort ved mig, er at give tillid til det længere -i praksis, at hans søn i loven er en hearted og generøse person når hans økonomiske overskud vil blive givet til dem begge. Denne praksis har skabt en obligation af venskab, kan familien på begge sider af mand og kone skal holdes i ro og altid venlig og munter hver gang.
Tips:
1. ydelse underholdsbidrag til kone er mandens ansvar som blev fastlagt ved islamisk familieret. Manden skal sørge for fysisk og åndelig godt og efter evne af mand. Manden bør være ansvarlig for, at hans   indkomst  hver måned kan den i det mindste opfylde de basale behov for at opretholde familiens udgifter.
2. At give ansvar kone til at gemme og administrere penge udgifter hver måned er en god praksis. Dette vil bond en god bånd og stærke relationer mellem mand og kone. Forståelse pleje af husstanden vil bringe lykke mellem mand og kone også limning af deres loyalitet kærlighed vil være stedsegrønne evigt.   
3. At give penge til forældre til mand og kone har brug for at få den gensidige forståelse. For mand, han er ansvarlig for at hjælpe sine forældre, hvis de ikke har råd. Kone må forstå dette ansvar er ordinance Gud. For en kvinde, der har en mand bevidsthed om  ansvar over for deres forældre, præsentere hans handlinger hjælpe sin far i loven er et smart træk for at skabe et intimt forhold mellem dem.
4. God mand altid tager sig vedligeholdelsen af familien, og han vil arbejde hårdt for at få bedre månedlige indkomst, der vil være et tilstrækkeligt nok til familien månedlige udgifter. Indsatsen for mand at få en Hallal indkomst for deres familie skal beregnes som en af de krigsskib til Allah og vil blive belønne med ved Mercy Allahs og i stand til at komme ind i himlen i det følgende.      


(denmark)

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments, I will reply soon.