RAIHANPAHIMI

publish your book for free?AFF=9142

Friday 13 November 2015

Familien vedlikehold er i henhold til evnen


Ifølge islam har en kone rett til livsopphold og tilstrekkelig vedlikehold fra sin mann. Åpenbart av Guds ord sier, "Menn er kvinners fordi Gud har gjort noen av dem til å utmerke seg andre, og fordi de bruker av sin eiendom, de gode kvinner er derfor lydige og bevare det usynlige som Allah har bevoktet, og (som til) de på hvis dere frykter desertering, formane dem, og la dem være i fred i sovesteder og slå dem, den hvis de adlyder deg, ikke søker en vei mot dem, Allah er høy, Great "( An-Nisaa '4:34).
En venn som heter Hakim bin Mua'wiyah bin al-Maidah Qusyairi ra gang hørt ham si at han en gang spurte profeten, "O Allahs sendebud! Hva er rettighetene til mann og kone vi?" The Messenger of Allah sa som middel : "Feed ham når du spiser og når du gir ham klær å kle."   (Fortalt av Abu Dawood i sin Sunan Abu Dawood, no 1830.).
Ifølge denne historien, til islamsk lov depute til mannen bære bekostning av mat og klær for  kone og barn, og dette inkluderer egnet bolig, transport og medisinsk behandling når syke. For eksempel, er en mann i stand til å gi næringsrike måltider for hans kone og barn, for eksempel ris og fisk er egnet, er det beregnet har gitt nok næring selv dager ved å spise fisk og grønnsaker og bare en gang i måneden for å spise kjøtt eller kylling.
Penger bør gis på viss gi til kona på en hensiktsmessig og rimelige priser for sparing, og også til å takle nødstilfeller. En mann som ikke gir et stipend hensiktsmessig og fornuftig er beregnet å ha begått økonomisk terrorisme til kona, hvis kone er en husmor som ikke har noe annet enn penger gitt av mannen inntekt.
En kone som jobber har også rett til underholdsbidrag for å fullføre dressing inkludert sokker, undertøy, skjerf og så videre minimum to par  i løpet av et år. Alt dette må stole på et rimelig grunnlag i samsvar med lovgivningen. Mener, hvis mann gi klær som ikke er bra, også sjelden å ha samleie med henne, eller sette opp et hjem, men har ingen strøm eller vann, eller mat tilberedt men ikke næringsrik og rimelig mann, er den mann som dette kategorisert som en gjerrig mann.
Islamsk lov fastsetter også vedlikeholdet prisen er basert på muligheten for en mann, og mannen er ikke rettferdig å belaste seg utover sine evner. Hvis mannen nekter å gi vedlikehold av grunnleggende levende behov., Deretter kone rett til å ta penger uten sin mann kunnskap i henhold til behovene til familier utgifter. Dette begrunnes med islamsk lov.
Denne argumentasjonen av følgende:
Profeten Muhammed ble spurt av kona til Abu Sufyan, Utbah bin Rabi'a som kom til å klage til profeten,  "O Allahs sendebud, er Abu Sufyan en gnien mann. Kan jeg ta deler av sin eiendom til behovene til våre familier ? "Profeten sa, som betyr," Det er greit for deg å bare ditt behov med godhet.    "(Fortalt av Al-Bukhari)
Hvis du står overfor en gjerrig mann, kan kona ta hemmelighet passende   sum penger for å dekke utgifter til tilpasning og riktig krav til seg selv og barn, tjenere, om noen, uten å pådra seg noen synd, selv kona faktisk har lettet byrden av Guds avstraffelse av sin mann i ett kjørefelt i hinsidige. Forskere har hevdet, med godhet i å ta eiendommen  betyr moderasjon og ikke å skade boligen til mannen. Hvis det blir oppdaget av hennes mann og slåss, å tvinge en mann og kone kan be om separasjon (skilsmisse) av sharia rettskjennelse.
Det jeg praktiserer om de månedlige utgifter for min ektefelle og barn, hver måned jeg gitt sum beløp for familien vedlikehold, lommepenger for min kone og også oppsummere beløp for å hjelpe foreldrene mine. Hver måned vil jeg gi til   min kone 10% av min grunnlønn og 10% til min patent.
Jeg husker fortsatt den første måneden av min første lønn i 1980.
"Kjære, ta dette:" Jeg gave innhylle til min kone ved mottak min første lønn lønn ..
"Hva er inni Bang" min kone spurte med overraskelse.
"Disse pengene er for dine utgifter"
Kona åpnet konvolutten og så pengene RM100 hun bet synt.
"Takk Bang, for mye for meg"
"Ikke så mye honning". Jeg bare overbeviser henne.
"Hvor mye den månedlige lønnen Bang." Kone ba om mer info.
"Tusen, en reduksjon av honning RM100 og RM100 for Wan og Che" Jeg fortalte min kone om mitt ønske.
Siden denne datoen hver måned jeg hadde lovet å guffen for far og mor, jeg kaller Wan og Che, og min kone.
Så jeg har satt mitt engasjement for å sikre vedlikehold til   min   kone og familie starter året 1980.
I tråd med tidens gang og expending av min familie etter Guds forsyn til oss. I 1997 har min månedlige inntekt øker til 4 siffer i måneden.   Jeg fortsatt satt en verdi på 10%  for min kone og 10% for mor og far. Ved å sette en side av hver måned lønnen jeg klarer å oppfylle min plikt og ansvar til min kone, familie og foreldre uten å lykkes.
Hver måned vil jeg gi mandat til min  kone å  holdt lagre  hele familien vedlikehold   penger av familien vår. Om nødvendig jeg vil tilbake sum penger fra tid til annen hvis trenger å brukt. Min begrunnelse for å gjennomføre denne metoden fordi det kan avsløre og utdanne min kone en   viktig ansvar i å holde familiens økonomi (finansminister sin til familien).
Denne tilliten er bevisst ga min kone som en tilskyndelse til henne. For å motivere følelsen av ansvar til familien og også til å være i stand til  å oppleve hvordan ansvaret for å opprettholde den økonomiske velferden til familien som en tuff jobb.  Slike situasjoner bringe oppmerksomhet til behovet for sparsommelig kone i butikken og må bruke innenfor sine betyr mann.
Denne metoden   har også vært i stand til å overbevise min kone at jeg er en mann er en som er så trygg og kjærlighet til henne. Hvem brukte så mye penger hver måned til kone og hennes har til å ta vare på sikkerheten og tilbringe klokt. Etter alt jeg har gjort på en slik måte at det ser ut i den første måneden jeg ga mandat til kona, hun var godt nok til å stole på i lagring konto av familiens utgifter.
Dessuten gjorde jeg en taktisk   måte er å etablere et vennskapelig forhold mellom min kone og min  mor og min far.   Hver måned vil pengene bli gitt for å dekke utgiftene til begge foreldrene mine. Jeg stoler på min kone å levere penger hver måned. På denne måten   vil det være kjærlighet mellom hustru og både min mor og far. Fordi i øynene til mine foreldre vil det danne et positivt inntrykk av deres datter i loven er en veldig barmhjertig og ta vare på dem. Denne taktikken gjør vår slektskap mellom min kone og mine foreldre   er alltid   i meget god stand, er situasjonen forlenge til denne dag.
Av og til når  har litt mer penger, vil jeg informere min kone at jeg selv   vil gi litt penger til sine foreldre, og jeg personlig vil gi pengene til hennes mor og far .. Denne handlingen ble gjort av meg er å gi tillit til lenger i-loven at hans svigersønn er en hearted og sjenerøs person, når hans økonomisk overskudd vil bli gitt til dem begge. Denne praksisen har skapt et vennskapsbånd, kan familien på begge sider av mann og kone skal opprettholdes i fred og alltid vennlig og munter hver gang.
Tips:
1. gi underholdsbidrag til kona er mannens ansvar som ble lagt ned av islamsk familierett. Mannen må sørge for fysisk og åndelig, og etter evne av mann. Mannen skal være ansvarlig for at hans   inntekt  hver måned kan det minst oppfylle de grunnleggende behov for å opprettholde familiens utgifter.
2. Å gi ansvaret til kona for å lagre og administrere penger utgifter hver måned er en god praksis. Dette vil binde en god bånd og sterke forholdet mellom mann og kone. Forstå vare på husholdningen vil bringe lykke mellom mann og kone også liming av deres lojalitet kjærlighet vil være eviggrønne alltid.   
3. Å gi penger til foreldre med mann og kone må få gjensidig forståelse. For mannen han er ansvarlig for å hjelpe sine foreldre hvis de ikke har råd til. Kone må forstå dette ansvaret er Guds ordning. For en kvinne som har en mann bevissthet om  ansvaret til sine foreldre, presentere sine handlinger hjelpe sin far i loven er et smart trekk for å skape et intimt forhold mellom dem.
4. God mann er alltid å ta vare på vedlikehold av familien, og han vil jobbe hardt for å få bedre månedlig inntekt som vil være en tilstrekkelig nok for familiens månedlige utgifter. Innsatsen fra mann til å få en hallal inntekt for deres familie skal beregnes som en av krigsskipet til Allah og vil bli belønne med ved Mercy av Allah og i stand til å komme inn i himmelen i hinsidige


#norway#

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments, I will reply soon.