RAIHANPAHIMI

publish your book for free?AFF=9142

Friday 13 November 2015

Onderhoud gezin is volgens het vermogen

17. Family onderhoud is afhankelijk van het vermogen van de man en familie behoeften.
Volgens de islam, een vrouw heeft het recht om levensonderhoud en adequaat onderhoud van haar man. Duidelijk door het Woord van God zegt, "Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah heeft een aantal van hen aan anderen uit te blinken en omdat ze besteden hun eigendom, de goede vrouwen zijn daarom gehoorzaam, het bewaken van de ongeziene als Allah heeft bewaakt, en (zoals bedoeld) mensen met wie deel je bang voor verlating, waarschuw hen en laat ze in de slaapplaatsen en sloegen hen, de als ze je gehoorzamen, niet een manier om tegen hen te zoeken, Allah is Verheven, Groot "( An-Nisaa '4:34).
Een vriend genaamd Hakim bin Mua'wiyah bin al-Maidah Qusyairi ra ooit hoorde hem zeggen dat hij eens vroeg de Profeet, "O boodschapper van Allah! Wat zijn de rechten van de man en vrouw wij?" De Boodschapper van Allah zei welke middelen : "Voer hem wanneer je eet en wanneer je hem kleren aan te kleden."   (Overgeleverd door Abu Dawud in zijn Sunan Abu Dawud, nr 1830.).
Volgens deze geschiedenis, de islamitische wet afvaardigen naar de man om de kosten van voedsel en kleding te dragen voor  vrouw en kinderen, en dit omvat geschikte accommodatie, transport en medische behandeling als ze ziek. Bijvoorbeeld, een man in staat is om gezonde maaltijden voor zijn vrouw en kinderen, zoals rijst en vis bieden geschikt zijn, wordt berekend heeft genoeg voedsel verschaft zelfs dagen van het eten van vis en groenten en slechts een keer per maand om vlees of kip te eten.
Geld moet worden verstrekt op bepaalde hoeveelheid te geven aan de vrouw in een passende en redelijke tarieven voor besparingen en ook om te gaan met noodgevallen. Een man, die niet voorziet in een stipendium passend en redelijk wordt berekend financiële terrorisme te hebben gepleegd aan de vrouw, als de vrouw is een huisvrouw die had geen andere dan geld gegeven door de man inkomen.
Een vrouw, die werken hebben ook recht op alimentatie te kleden zoals sokken, ondergoed, sjaals en ga zo maar door minimaal 2 pair te voltooien  binnen een jaar. Dit alles moet rekenen op een redelijke basis in overeenstemming met de wetgeving. Bedoel, als man bieden kleding die niet goed is, te zeldzaam om schaamte te ontdekken, of het opzetten van een huis, maar hebben geen elektriciteit of water of eten bereid, maar niet voedzaam en betaalbaar echtgenoot, is de man als deze gecategoriseerd als een gierig man.
Islamitische wet bepaalt ook het onderhoud tarief is gebaseerd op het vermogen van een man en de man is niet eerlijk te belasten zichzelf buiten hun mogelijkheden. Als de man weigert het onderhoud van de fundamentele levende behoefte te geven., Zijn toenmalige vrouw het recht om het geld te nemen zonder zijn man kennis op basis van de behoeften van gezinnen kosten. Dit wordt gerechtvaardigd door de islamitische wet.
Deze argumentatie van de volgende:
Profeet Mohammed werd gevraagd door de vrouw van Abu Sufyan, Utbah bin Rabie'ah die kwam om te klagen bij de profeet,  "O boodschapper van Allah, Abu Sufyan is een gierige man. Kan ik een deel van hun woning aan de behoeften van onze families ? "De Profeet zei, wat betekent:" Het is goed voor u om gewoon uw behoefte met vriendelijkheid.    "(Overgeleverd door Al-Bukhari)
Als geconfronteerd met een gierige man kan de vrouw stiekem juiste nemen   som geld om de kosten voor de deskundigheid en eisen voor zichzelf en kinderen, bedienden, indien van toepassing, zonder enige zonde aangaan dekken, eigenlijk zelfs de vrouw heeft de last van Gods versoepeld bestraffing van haar man in één rijstrook hiernamaals. Geleerden hebben betoogd, met vriendelijkheid in het nemen van de woning  betekent van gematigdheid en het eigendom van de man niet te beschadigen. Als het wordt ontdekt door haar echtgenoot en vechten, het forceren van een man en vrouw kan vragen voor de scheiding (echtscheiding) door de Shariah Court orde.
Wat ik oefenen met betrekking tot de maandelijkse kosten voor mijn echtgenoot en kinderen, elke maand heb ik voorzien sum bedrag voor familie onderhoud, zakgeld voor mijn vrouw en ook de hoeveelheid aan mijn ouders te helpen vatten. Elke maand Ik zou geven aan   mijn vrouw 10% van mijn basissalaris en 10% naar mijn octrooi.
Ik herinner me nog de eerste maand van mijn eerste salaris in 1980.
"Schat, neem dit," Ik geschenk van de envelop aan mijn vrouw op het ontvangen van mijn eerste salaris salaris ..
"Wat is in Bang" vroeg mijn vrouw met een verrassing.
"Dit geld is voor uw uitgaven"
De vrouw opende de envelop en zag het geld RM100 ze beet waargenomen.
"Dank u Bang, te veel voor mij"
"Niet dat er veel honing". Ik heb haar overtuigt.
"Hoeveel van uw maandelijkse loon Bang." Vrouw vroeg voor meer info.
"Duizend, een vermindering van de honing RM100 en de RM100 voor Wan en Che" Ik vertelde mijn vrouw over mijn wens.
Sinds die datum elke maand heb ik te somber voor vader en moeder had beloofd, roep ik Wan en Che, en mijn vrouw.
Ik heb zo mijn inzet om te waarborgen onderhoud aan   mijn   vrouw en familie vanaf het jaar 1980.
In lijn met het verstrijken van de tijd en het besteden van mijn familie door de voorzienigheid van God voor ons. In 1997 heeft mijn maandelijkse inkomen te verhogen tot 4 cijfers per maand.   Ik nog steeds een waarde van 10%  voor mijn vrouw en 10% voor papa en mama. Door zet een kant van elke maand salaris me lukt om mijn plicht en verantwoordelijkheid te voldoen aan mijn vrouw, familie en ouder zonder mankeren.
Elke maand zal ik het mandaat te geven om mijn  vrouw te  redden hield  het hele gezin onderhoud   geld van onze familie. Indien nodig Ik som geld tot tijd zal terug van tijd indien nodig besteed. Mijn reden voor het uitvoeren van deze methode, omdat het kan bloot te leggen en te onderwijzen mijn vrouw een   belangrijke verantwoordelijkheid in het houden van de familie financiën (minister van Financiën aan de familie).
Dit vertrouwen is bewust gaf mijn vrouw als een aansporing aan haar. Om het gevoel van verantwoordelijkheid te motiveren om de familie en ook om te kunnen  ervaren hoe de verantwoordelijkheid van de handhaving van de financiële welzijn van het gezin als een tufsteen baan.  Dergelijke situaties brengen bewustwording van de noodzaak van een spaarzame vrouw in de winkel en hebben te besteden in hun betekent echtgenoot.
Deze methode   is ook in staat geweest om mijn vrouw te overtuigen dat ik een man is degene die is zo overtuigd en liefde voor haar. Waarvan de uitgaven zo veel geld elke maand tot vrouw en haar moet zorgen voor de veiligheid en de uitgaven verstandig. Na alles wat ik heb gedaan op een zodanige wijze te verschijnen in de eerste maand gaf ik een mandaat om de vrouw, ze was goed genoeg om het vertrouwen in de spaarrekening van de familie kosten.
Trouwens, ik heb een tactische   manier is om een vriendschappelijke relatie tussen mijn vrouw en mijn vestigen  moeder en mijn vader.   Iedere maand het geld zal worden besteed aan de kosten van mijn beide ouders te dekken. Ik vertrouw erop dat mijn vrouw om het geld te leveren elke maand. Op deze manier   zullen er liefde tussen vrouw en zowel mijn moeder en vader. Omdat in de ogen van mijn ouders zal een positieve indruk van hun dochter in de wet te vormen, is een zeer genadig en voor hen zorgen. Deze tactiek maakt onze familie relatie tussen mijn vrouw en mijn ouders   zijn altijd   in zeer goede staat, is de situatie te verlengen tot op de dag.
Af en toe, wanneer  een beetje meer geld, zal ik mijn vrouw mee te delen dat ik   wat geld zal geven aan haar ouders, en ik zal persoonlijk het geld aan haar vader en moeder te geven .. Deze actie werd gedaan door mij is om het vertrouwen te geven hoe verder -in-wet die zijn schoonzoon is een speelse en gul persoon, wanneer zijn financiële overschot zal worden gegeven aan hen beiden. Deze praktijk heeft een band van vriendschap ontstaan, kan een familie aan beide kanten van man en vrouw worden gehandhaafd in vrede en altijd vriendelijk en vrolijk elke keer.
Tips:
1. De toekenning van alimentatie aan de vrouw is de verantwoordelijkheid van de man en werd door de islamitische familierecht vastgelegd. De man moet zorgen voor lichamelijke en geestelijke goed en volgens de mogelijkheden van echtgenoot. De man verantwoordelijk voor dat hij zou moeten zijn   inkomen  per maand kan het in ieder geval voldoen aan de basisbehoeften van de gezinslasten te behouden.
2. Het geven van de verantwoordelijkheid van de vrouw te slaan en te beheren geld te besteden per maand is een goede praktijk. Dit zal binden een goede banden en de sterke relatie tussen man en vrouw. Inzicht in de zorg voor het huishouden zal geluk te brengen tussen man en vrouw ook de hechting van hun loyaliteit liefde zal altijd zijn wintergroen.   
3. Het geven van geld aan de ouders van de man en vrouw moet het wederzijds begrip te krijgen. Voor de man is hij verantwoordelijk om zijn ouders te helpen als ze zich niet kunnen veroorloven. Vrouw moet begrijpen dat dit de verantwoordelijkheid is de inzetting van God. Voor een vrouw die een man het bewustzijn over  de verantwoordelijkheid van hun ouders, de presentatie van zijn daden te zijn schoonvader is een slimme zet om een intieme relatie tussen hen te creëren.
4. Goede man is altijd het verzorgen het onderhoud van het gezin, en hij zal moeilijk om beter maandelijks inkomen dat voldoende is voor de familie maandelijkse kosten zullen krijgen werken. De inspanning van de man om een Hallal inkomen voor hun gezin te worden berekend als een van de oorlogsschip aan Allah en zal worden beloond met een door de barmhartigheid van Allah en in staat om in de hemel in hiernamaals krijgen.  

(belanda)

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments, I will reply soon.